Wątek: DnD 4 edycja
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23-03-2008, 08:41   #12
Cosm0
 
Cosm0's Avatar
 
Reputacja: 1 Cosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputację
W tekście napisane jest, iż śmierć Mystry (Midnight) spowoduje pojawienie się magicznej plagi, która objawia się w postaci niebieskich płomieni - tam gdzie padnie ich cień świat mutuje. Magowie w wyniku śmierci Mystry zwariowali (przynajmniej zdecydowana większość). Kompletnie zmieni się system magii - nie będzie już komórek na czary. Zniknąć ma podobno to ograniczenie Mystry, mówiące iż nie ma zaklęć 10,11 i 12 poziomu. Mystra zginęła bo podobno była nudnym bóstwem... IMO bullshit - ja ją lubiłem, no ale wizardzi tłumaczą, że jest sporo bóstw magii ciekawszych od Mystry. W 4 edycji postanowili wyeliminować wszystkie bóstwa, które są niepotrzebne, bo teraz to roiło się od nich, a i tak większość nie doczekała się, aby gracza grali ich klerykami. Nadal pozostanie na 100% Azuth, Shar, Corellon, Sehanine i Savras (?).

Qumie jako, że nie wrzuciłeś tutaj jeszcze tego co było na SS, to pozwolę sobie umieścić tekst, który wtedy znalazłeś. Myślę, że odpowie on w znacznym stopniu na wiele pytań o magię:

We know the wizard. Their focus is not more an evoker than anything else. They blast enemies while remaining in the back.

Cytat:
Napisał Qumi na innym forum
Spells are divided among at will (lesser power than a fighter’s melee attack), per encounter, per day (the really powerful stuff, these are the most powerful abilities in the game) and rituals. Rituals cover magic item creation, and non-combat spell (divinations are prime examples).

Schools are dead, long live the implements: the orb, the staff and the wand (with others, such as the dagger, possible in later supplement). Staffs are for rays and cones, wands for long distance control, while orb stands for blasts, terrain control, and retributive and perception based effects.

Divinations, long range teleport, restorative effects (the cleric’s remove disease for example) are rituals.

Evocation and illusion is there and now they are the focus of wizardry.

Necromancy was nerfed mostly by removing save or die effects.

Transmutation was a haphazard pile of powers (according to them), and some part remains, other do not.

Enchantment is nerfed to be saved for other classes (others they state that it will be the psi).

Wizards spell failure due to armor is gone (hurray!). Picking the right feats wizards can go around in heavy armor.

Feats don’t have class as a prerequisite. Race, level or skill training might be needed, but no class. You can steer your character wherever you want.

There are class training feats (Fighter training, Wizard training, Warlock training, etc.) that gives some power of that class to someone not in that class.

Power progression

There is 2 or so pages on tiers of power (heroic, paragon and epic). The important part is the paragon paths and epic destinies. They replace prestige classes. They are additional power/abilities, that you can choose once you hit 11th or 21st level. They are very much like prestige classes and battle captain, mystic theurge, weapon master, prince of knaves and cavalier are mentioned.

Epic destiny gives few but very powerful ability. Also it describes how you exit the world (seem like at level 30 you retire). You can become a demigod for example.

Epic level game is much about slaying gods and clearing the Nine Hell (I made the last up).

In the cleric section they muse about gods being redesigned, and one of their goals is, that they can be challenged by epic level characters.
Macie jeszcze (to też Qumie znalazł) -> Dungeons and Dragons 4th Edition Facts / Rumors

Jeśli ktoś ma dobrze opanowany angielski to zachęcam również do obejrzenia tego filmiku -> Wizards of the Coast at Gen Con!
 
__________________
Wisdom of all measure is the men's greatest treasure.

Ostatnio edytowane przez Cosm0 : 24-03-2008 o 13:22.
Cosm0 jest offline