Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-10-2005, 10:12   #13
Karion
 
Reputacja: 1 Karion ma wyłączoną reputację
ok ok wszystko spoko nawet rozumiem pewne twoje argumenty i sie z nimi zgadzam... i wciaz uwazam ze dla poczatkujacych graczy trzeba zachowac pewne granice wyrozumialosci...

Dla przykladu: Mialem kiedys poprowadzic grupke zupelnie zielonych graczy. Zaczelem standardowo (patrz post wyzej) pozniej prowadzenie... pamietam ze duzo opisywalem w czasie tej sesji, zeby gracze wiedzieli gdzie sa i z czym maja do czynienia (i zeby poczuli klimat)... zdarzylo im sie pare gaf i za kazdym razem dawalem im nauczke, ale taka ktora niezabijala ich postaci... czasami troche smiechu i doprowadzenie gracza do komicznej sytuacji (nieco zenujacej :P) robi znacznie wiecej niz smierc bohatera (jezeli ktos ma poczucie humoru...). Kontynujac sesyja trwala parenascie godzin, skonczyla sie nad rankiem nastepnego dnia kiedy gracze stojac (!) patrzyli na ostatnie chwile zywota swoich postaci... Dlaczego? A no dlatego, ze niezrozumieli moich usilnych staran wytlumaczenia ze wchodzenie do obozu goblinow zeby sie przywitac niejest najlepszym sposobem na spedzenie wolnego czasu :P ... Gracze zgineli, ale zgineli bohatersko wyrzynajac prawie caly oboz goblinow (sam bylem zdziwiopny)... a te emocjie kiedy ostatni z graczy (palladyn) rzucal koscia walczac z ostatnimi 4 stworkami, chyba nazawsze pozostana w mojej pamieci ... Dlatego warto nieco ponianczyc graczy, ale bez przesady...

Jak zawsze okazuje sie ze wyczucie umiaru jest najwazniejsze...
 
__________________
"Nie potrzeba szukać eliksirów nieśmiertelności,
genialni ludzie i tak są nieśmiertelni"
Karion jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem