Włąśnie o to chodzi, żeby to było coś wspólnego. Od czasu pojawiają się gry RPG, w których trzeba zastosować mechanikę zarządzania, budowania i walki armiami. I o to mi między innymi chodzi, żeby stworzyć taki system. Świat zmienia się na potrzeby gier.
Moim pierwzym pomysłem odnośnie walki było coś takiego:
Istnieją dwa współczynniki - Atak i Obrona. Atakuje się wg następującego wzoru:
(Ilość jednostek x Atak) : Obrona= Ilość zabitych
Tu jednak pojawiał się pewien problem, a raczej pare problemów.
a) Jak działałyby czary| Umiejętności
b) Po zadawaniu obrażeń, często zostawałyby "Zaczęte" potwory, a zapisywanie tego na kartce byłoby dosyć utrudniające gre.
wpadłęm więc na jeszcze inny pomysł.
Każda jednostka ma wyażaną w procentach wartość Odporności i Siły Ataku
Te modyfikują zadane obrażenia, w następujący sposób:
(Liczba % Siły Ataku atakującego - Liczba % Odporności Broniącego) x Atak = ogólna liczba zabitych
P.S Ostatnio zacząłem to wszystko spisywać. Czekam na komentarze i sugestie. Zaznaczam, że w grze wyniki są zaokrąglane w górę, i do gry potrzebny jest kalkulator
__________________ "Another tricky little gun
Giving solace to the one
That will never see the sunshine " |