Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-10-2005, 16:05   #11
Yarot
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
LMGray ma po części rację. MG siadając do stołu ze swoją drużyną jest wszystkim tym, czym nie są gracze. Musi być gotowy na przedstawienie kupca z Tilei, który akurat jest przejazdem w mieście, umieć wygłosić fragment religijnego nawoływania nawiedzonych na placu, którzy wieszczą koniec świata i wreszcie móc powiedzieć co nieco o działaniu bomby zapalającej, którą to gracze chcą zakupić na urodziny swego kumpla. Jednym słowem - MG to alfa i omega. Tego gracze powinni od niego wymagać. A skąd on to ma wiedzieć? Z podręczników. Im więcej podręcznik zawiera faktów tym lepiej - na fabułę i zgrabne słownictwo przyjdzie czas na sesji. Na tym etapie liczy się czyste mięcho. I dlatego dobrze że są takie podręczniki. Tym samym autorzy dają do zrozumienia, że to, co stworzyli jest przemyślane i poukładane. Drugim wyjściem jest pisanie dużo, ale bez zbędnego rozwlekania. Tak jak "Neuro..." - super się czyta i można stworzyć na tej podstawie styl prowadzenia. Podręczniki są w przeważającej większości dla MG, a ten nie potrzebuje czytać 15 stron opowiadania, by dowiedzieć się, że koboldy atakują grupą i to tylko o zmierzchu. O tym mogą sobie poczytać gracze w książkach, które wychodzą przy okazji danego systemu.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem