| Ogłoszenia ; Wyjaśnienia ; Wytyczne : 1. Post w całości gotowy, czekam tylko na kontynuację losów naszych Chórzystów. Postacie Judeau i Etopiryny powinny się znać, jednak ich wzajemny stosunek pozostawiam do ustalenia graczom ( weźcie pod uwagę, jak wiele Was dzieli! Bycie przedstawicielami jednej tradycji nie powoduje, że musicie się lubić ) 2. Judeau Zaleta - Odwaga
Często podejmujesz ryzykowne akcje, a jeszcze częściej udaje Ci się wyjść z opresji bez szwanku. Wszystkie stopnie trudności wykonania zadań trudnych ( rzutów na sukces ) są mniejsze. Jeśli akcja i tak zakończyła się fiaskiem istnieje możliwość przerzucenia jednej kostki. W naszym przypadku, po prostu masz większą szansę sukcesu powiedzenia się niebezpiecznej akcji. Wada - Niski Wzrost
Twój wzrost jest znacznie poniżej przeciętnej ( ustalono 160 cm ), nie dostrzegasz przedmiotów znajdujących się na wyższych półkach, już nie mówiąc o ściągnięciu z nich czegoś. Twój niski wzrost będzie brany pod uwagę we wszystkich sytuacjach. Czasami, dzięki tej wadzie łatwiej Ci się ukryć. Rekwizyt
Zapalniczka benzynowa z wizerunkiem anioła wspartego na mieczu 3. Przepraszam za długa absencję, ale zmogła mnie choroba a potem orzecznictwo lekarskie ( feee ) Mam nadzieję, że kiedy przejdziemy do właściwej przygody częstotliwość odpisywania się poprawi do posta na tydzień, max dwa tygodnie. 4. Wszyscy macie na razie pierwsze kropki, różnych sfer ( w zależności od tradycji ) służą one do wyczuwania, sondowania oraz określania pewnych rzeczy związanych z daną sferą. W miarę rozwoju przygody, w zależności jak się postaracie i jak będziecie ich używać, wasze zdolności będą rosły. Radzę dokładnie przeczytać opis Waszych sfer i przemyśleć co one Wam umożliwiają. Każde właściwe zastosowanie, wykorzystanie danych wam umiejętności i sfer to szansa na ich udoskonalenie i tym samym dodatkowa kropkę. 5. Musze bardzo, bardzo pochwalić Yarota, Hellien i Kerma. Wasze posty po przebudzeniu są świetne. Widać, że złapaliście klimat! Mam nadzieję, że pomogło to Wam wczuć się w postacie i Maga, oby tak dalej !
Pozdrawiam Migdał EDIT: 6. Chciałabym Wam zaproponować stworzony przez Yarota system, mający na celu usprawnienie rozgrywki, oto on: Cytat:
Napisał Yarot KISS (czyli Krótka Informacja Systemowo Sesyjna) Ten jakże słodki skrócik kryje w sobie niewielki systemik do przekazywania informacji w postach ode mnie dla Was. Czytając i przeglądając sesje na forum na pewno zetknęliście się tym, że wiele postów w komentarzach dotyczy niekoniecznie uszczegółowienia tego, co jest na sesji, a ustalenia kto, kiedy i za jaki czas ma coś napisać. Oczywiście od czasu do czasu pojawiają się informacje i tłumaczenia w stylu "myślałem, że czekamy na X". Dlatego wprowadzenie KISS ma to zdecydowanie zmniejszyć i usprawnić granie. Jednocześnie będzie na tyle dyskretny by nie burzyć struktury postów i nie wprowadzać technikalii do sesji. Nie oznacza, że komentarze są zbędne. To nie tak. KISS ma tylko zapewniać bieżącą informację dotyczącą danego postu, czasu i oczekiwań w stosunku do graczy - konieczne wyjaśnienia odnośnie sesji nadal będą pojawiać się w komentarzach.
Sam KISS nie jest specjalnie rozbudowany, bo i nie powinien. Obecnie to, co wam przedstawię to tylko początek i jeśli trzeba będzie to zostanie to odpowiednio zmodyfikowane. Informację, którą będę chciał umieścić do was zostanie pokazana na górze posta, w polu "tytuł". Nie będzie to za bardzo ingerować w treść posta, co sami możecie ocenić patrząc na to, co jest u górze tego, co właśnie czytacie. Informacja składać się będzie z trzech członów, choć nie wszystkie będą musiały się pojawić. Starałem się to tak umieścić, by było to intuicyjne i łatwe do zapamiętania. Zatem podstawowy zapis KISS, to X|Y|Z. X - miejsce, gdzie będę informować was o odpowiedziach na tego posta. Możliwe kombinacje to: FREE - swoboda wypowiedzi do czasu nadejścia odpowiedniego czasu w przygodzie; ALL - czyli że czekam na posty od wszystkich graczy i dopiero potem odpowiadam; FREE(INICJAŁ GRACZA) - czekam na posty od wszystkich, a w szczególności na post od gracza, który to spowoduje, że akcja zostanie pociągnięta dalej (do zastosowania w sytuacji - grupa czeka na skończenie akcji jednego z jej członków, przez ten czas swobodnie rozmawiają, zakończenie akcji w postaci posta osoby, na którą czekają, popycha akcję do przodu i wprowadzam wyniki tego działania w zależności od tego czy akcja się powiodła czy nie) FREE(CYFRA) - czekam na tyle odpowiedzi pod postem by popchnąć akcję do przodu (do zastosowania w sytuacji - grupa stoi przed drzwiami, za którymi ktoś się czai; jest czas dlatego Badacze mogą coś zdziałać; po tym czasie akcja idzie do przodu) INICJAŁ GRACZA - czekam na post od tego właśnie gracza; proszę o nie wpisywanie innych postów do tego czasu; Y - timing; dość luźne określenie kolejności postów oraz czasu w grze; chodziło mi tutaj o to, by pokazać wam, że jakieś zdarzenie zabiera czas potrzebny na działanie inne. Najlepiej pokazać to na przykładzie. Rozmawiacie z NPC-em. Rozmowa trwa. Jednak wiecie, że za jakiś czas coś ma się wydarzyć. Trzeba to odpowiednio wyczuć. Nie zawsze uda mi się to zawszeć w postach - szczególnie, gdy NPC będzie chciał celowo opóźnić działania; dlatego będzie odpowiednie oznaczenie posta, które pomoże wam zdecydować kiedy działać. Możliwe kombinacje to: (T) to oznacza, że dana akcja w poście zabiera czas, który jest istotny z uwagi na przygodę (do zastosowania w sytuacji - chociażby podczas rozmowy z NPC-em, przez kilka postów na początku może się nie pojawiać, ale potem już tak, co oznacza, że długość tej rozmowy MOŻE wpłynąć na jakieś zdarzenie, które dopiero ma zajść) (A - INICJAŁ GRACZA A, INICJAŁ GRACZA B...) - kolejność deklarowania akcji czyli umieszczania postów z reakcją Badacza. Ważne przy akcjach w których trzeba działać szybko i gdzie zdarza się, że kolejność ma wpływ na przebieg całego zdarzenia. Z - dodatkowe informacje, które chciałbym przekazać - chociażby powodzenie akcji dla Badacza lub Badaczy, istotny element wpływający na akcję w danej sytuacji;to dość luźna kategoria i pewnie opisy w niej będą więcej tłumaczące niż cokolwiek innego (POGODA) znaczy, że trzeba podczas danej akcji uwzględnić warunki pogodowe; (INICJAŁ GRACZA - "+++" lub "---") oznacza, że dana akcja będąca odpowiedzią na to, co zaszło będzie albo prawie pewna lub też niemal niemożliwa. Dotyczyć to będzie jedynie pierwszego przeczucia i działania bezpośredniego - wszelkie akcje pomocnicze będą oczywiście zmniejszać to ryzyko) I tyle. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Obiecuję, że nie będę korzystać z tego nagminnie, a jeśli już to z jasnych kodów. Jak widać z opisu do tego posta, zapis FREE oznacza, że po tym poście liczę na swobodne wypowiedzi Inne przykłady opisu postów. FREE(R)(T) - znaczy, że to, co jest w poście może mieć znaczenie jeśli chodzi o czas na przyszłe zdarzenia i czekam na odpowiedzi do wszystkich choć od Redzi w szczególności, bo jej post popchnie akcję do przodu. Dodatkowo już wie z tego opisu że powinna działać szybko bo zaczyna robić się nerwowo. ALL (A - R, RA, L, M, X, N) - to chyba w miarę jasne, oczekuję odpowiedzi od wszystkich w kolejności przedstawionej w zapisie FREE (L"+", N "++")(SZUM) - znów swobodne posty, choć jest tu zainicjowana akcja, której udanie wydaje się dla L całkiem realne, zaś dla N nawet bardzo proste. Utrudnieniem może tu być szum - wynika to z posta. Czego to może dotyczyć? Chociażby słyszalnej rozmowy za drzwiami w języku francuskim, który zna L i N choć w różnym stopniu. | Co sądzicie o tym pomyśle?
__________________ Zagrypiona...dogorywająca:(
Ostatnio edytowane przez MigdaelETher : 14-05-2008 o 19:42.
|