Jeśli dobrze zrozumiałem problem, to pytasz jak spisać na papier scenariusz, który zakłada:
1. Różne możliwości wykonania zadania głównego (dajmy na to trzy)
2. Zadania poboczne, które:
a) mają coś wspólnego z głównym wątkiem;
b) nie mają z nim nic wspólnego.
Podpunkty a i b nie wykluczają się nawzajem
W takim wypadku polecam tzw. mapę myśli. Jest to graficzne przedstawienie różnych wynikających z siebie nawzajem zjawisk/rzeczy/pojęć. W Twoim przypadku będą to następujące etapy sesji.
Przykładowa mapa myśli (z wikipedii):
Grafika:MindMapGuidlines.JPG - Wikipedia, wolna encyklopedia
Oczywiście nie musisz zaczynać od środka kartki i nawet to odradzam. Zakładając że masz trzy różne możliwości przejścia scenariusza, proponuję użyć trzech kolorów (zielony, niebieski i czerwony na przykład), ponieważ na początku drzewko rozgałęzi Ci się na trzy części.
Oczywiście na mapie myśli piszesz tylko symbolami, np. liczbami akcje które w danej chwili powinny się wydażyć u graczy, a legendę do symboli napisz na innej kartce.
Jeśli chodzi o zadania poboczne, to ja proponuję tak zrobić: Na oddzielnej kartce je wypisuj uwzględniając przy każdym:
1. Imię BN, który ów zadanie daje
2. Okoliczności w których zadanie jest "do wzięcia" (pomiń ten punkt jeśli jest zawsze do wzięcia)
3. Co trzeba w nim zrobić (to będzie najdłuższe, bo w tutaj zawiera się dokładny przebieg zadania - czyli jaki jest problem, z jakimi przeciwnikami się gracze spotkają, gdzie trzeba iść itp.)
4. Przewidywane nagrody.
5. To wszystko
Ja w ten sposób od dawna opisuję zadania poboczne i miałem już kilka sesji gdzie gracze zamiast robić zadanie główne, bawili się tymi pobocznymi. Określam to mianem "cRPG na sesji", bo zazwyczaj w cRPG jest od groma zadań pobocznych
To chyba tyle... mam nadzieję że pomogłem. W razie niejasności śmiało pytaj czy tutaj czy na PW ( w drugim wypadku masz większą szansę że odpiszę, bo do tego tematu mogę zapomnieć wejść...
)