|
Warsztaty Pisarskie Last Inn Jeśli chcesz udoskonalić swój warsztat pisarski lub wiesz, że możesz pomóc w tym innym, zapraszamy do naszej forumowej szkoły pisania! Znajdziesz tu ćwiczenia, porady, dyskusje i wiele innych ciekawostek dotyczących języka polskiego. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-05-2008, 15:39 | #21 |
Reputacja: 1 | Jestem na tym forum od niedawna. Znajomy mnie ściągnął na sesję. Prowadziłam już nie jedną sesję na innym forum, ale nie wyszły. Znam nawet swoje błędy: zbytnia szczegółowość, za mało opisów i przemieszczania graczy (opis kilki dni), później gracze sie pokruszyli i sama pozostawiłam projekty... Obecnie prowadzę tak zwaną sesję treningową gdzie nie ma żadnych konkursów kart. Po prostu jak masz ochotę, bądź chcesz się nauczyć grać to zapraszam. Ta sesja nawet mi bardzo wychodzi... Ale ja mam taki mały problem... Jak spisać sobie dobrze scenariusz uwzględniając w nim główną akcję, oraz jakieś wątki poboczne. Pamiętajmy, że nie jakiś zakon i gracze to nie roboty. Oni zawsze wybiorą jakąś inną ścieżkę... Jak wtedy zaznaczyć możliwość wyborów w pisaniu scenariusza? |
18-05-2008, 00:57 | #22 |
Reputacja: 1 | Jeśli dobrze zrozumiałem problem, to pytasz jak spisać na papier scenariusz, który zakłada: 1. Różne możliwości wykonania zadania głównego (dajmy na to trzy) 2. Zadania poboczne, które: a) mają coś wspólnego z głównym wątkiem; b) nie mają z nim nic wspólnego. Podpunkty a i b nie wykluczają się nawzajem W takim wypadku polecam tzw. mapę myśli. Jest to graficzne przedstawienie różnych wynikających z siebie nawzajem zjawisk/rzeczy/pojęć. W Twoim przypadku będą to następujące etapy sesji. Przykładowa mapa myśli (z wikipedii): Grafika:MindMapGuidlines.JPG - Wikipedia, wolna encyklopedia Oczywiście nie musisz zaczynać od środka kartki i nawet to odradzam. Zakładając że masz trzy różne możliwości przejścia scenariusza, proponuję użyć trzech kolorów (zielony, niebieski i czerwony na przykład), ponieważ na początku drzewko rozgałęzi Ci się na trzy części. Oczywiście na mapie myśli piszesz tylko symbolami, np. liczbami akcje które w danej chwili powinny się wydażyć u graczy, a legendę do symboli napisz na innej kartce. Jeśli chodzi o zadania poboczne, to ja proponuję tak zrobić: Na oddzielnej kartce je wypisuj uwzględniając przy każdym: 1. Imię BN, który ów zadanie daje 2. Okoliczności w których zadanie jest "do wzięcia" (pomiń ten punkt jeśli jest zawsze do wzięcia) 3. Co trzeba w nim zrobić (to będzie najdłuższe, bo w tutaj zawiera się dokładny przebieg zadania - czyli jaki jest problem, z jakimi przeciwnikami się gracze spotkają, gdzie trzeba iść itp.) 4. Przewidywane nagrody. 5. To wszystko Ja w ten sposób od dawna opisuję zadania poboczne i miałem już kilka sesji gdzie gracze zamiast robić zadanie główne, bawili się tymi pobocznymi. Określam to mianem "cRPG na sesji", bo zazwyczaj w cRPG jest od groma zadań pobocznych To chyba tyle... mam nadzieję że pomogłem. W razie niejasności śmiało pytaj czy tutaj czy na PW ( w drugim wypadku masz większą szansę że odpiszę, bo do tego tematu mogę zapomnieć wejść... ) |
18-05-2008, 09:26 | #23 |
Reputacja: 1 | Chciałbym cię serdecznie powitać na forum Lastinna, Jodel No i przy okazji, co do tych map myśli, to uważam, że są one bardzo przydatne. Mam nawet bardzo ciekawy program do tworzenia takowych map w internecie: bubbl.us | Home |
24-06-2008, 07:40 | #24 |
Reputacja: 1 | Mapy myśli... ale żeście nazwali :P nic innego jak rozpatrzenie w aspekcie graficznym wielu dróg możliwych dla graczy, żeby odpowiednio się przygotować nie wymyślając na szybkacza :P przydatne przy sesjach na gg czy spotykanych ^^ Ale ogólnie dobry pomysł. Można też to zrobić za pomocą samego tekstu, ale będzie mniej czytelne. Przy okazji: ten bubbl jest niezły A i słyszałem o jakimś pomyśle do D'nD, jakieś punkty czy kropki... gromadziło się je i wymieniało na PD, pomyślny rzut czy inne takie... tylko zagmatwane to było ciut ale pomocne... zna to ktoś? EDIT: A i zamiast bubbola lepszy jest paint :P Ten bubbol jednak dziwny jakiś jest ;/
__________________ Nie ma to jak dobra książka, odpowiednie światło, śnieg za oknem, ciepły koc i lampka porządnego wina. Jeżeli chcesz się skontaktować, pisz na mail lub gg: 13085699 Ostatnio edytowane przez Telomo : 24-06-2008 o 07:45. Powód: Refleksje... |
09-08-2008, 15:47 | #25 |
Reputacja: 1 | Zacznę oklepanie, full oklepanie, że bardziej oklepanie się nie da :P >> Jestem Nowy << Lubie komputerowe gry Rpg. Na przykład Morrowinda czy Gothica. Kiedyś buszując po sieci natknąłem się na określenie PBF. Wyjaśnienie, yyy szersze wyjaśnienie znalazłem tutaj. Niestety nie mam wiedzy na temat systemów typu "młotek" lub podobnych. Ale gram w storytelling. I chyba radzę sobie bo GM mnie jeszcze nie uśmiercił :P. Czytając powieść Dumas'a, przyszła mi do głowy Sesja której akcja była by osadzona w realiach tak zwanego płaszcza i szpady. W ogólnym zarysie mam historię, której by miała sesja dotyczyć. Chciałem się do niej przygotować, zarówno merytorycznie, pod względem realiów, ale i od strony technicznej, samego GM'owania, które, i tu chylę czoła przed Gm'ami, lekkim kawałkiem chleba nie jest. W związku z powyższym, chciałbym prosić którego z szanownych gm'ów o odpowiedź na kilka pytań które mam już teraz, jak i na inne które się niewątpliwie pojawią. Wiem oczywiście ze porywanie sie z "ciupagą na słońce" (z ciupagą żeby oryginalnie ) było nie ma sensu i najpierw się przygotować trzeba, zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych. Toteż nie mam zamiaru po niecałych 2 tygodniach zakładać sesji, ale wydaje mi się ze doświadczenie można zacząć zbierać już od pierwszych chwil. Tak więc czy szanowny Borsuk ( swoją drogą ładne zwierze, szacun dla wszystkich borsuków :P) zwany Kutakiem, zechciałby udzielić mi kilku odpowiedzi czerpiąc ze swego niewątpliwie bogatego doświadczenia. Ostatnio edytowane przez Arslan : 10-08-2008 o 08:26. Powód: Bo się komuś nie podobało |
18-10-2008, 20:05 | #26 |
Witam! Na początku chciałem powiedzieć, że nie wiem czy napisałem w odpowiednim temacie, proszę nie bijcie jeżeli się pomyliłem. Szukam osoby, która będzie chciała razem ze mną stworzyć scenariusz do sesji o mafii a poźniej razem ze mną ja poprowadzić. Nie chodzi mi tu o pomoc(mentor) tylko może ktoś na stronie chciał stworzyć taką sesję a np. bał się czy coś takiego. Chcę z taką osobą połączyć siły i razem wszystko stworzyć. Ostatnio edytowane przez Anzaku : 18-10-2008 o 20:10. | |
17-11-2008, 18:54 | #27 |
Reputacja: 1 | Krótko - jaki system i jakie założenia ogólne?
__________________ Semper sequindo odorem sanguis Ferrox currendo ex infernalis Semper sequindo odorem sanguis Est Cerberus, est Cerberus |
03-12-2008, 21:05 | #28 |
Reputacja: 1 | Pozwolę się wtrącić. Poszukuje kogoś kto grał w Half-Life i będzie mi w stanie pomóc ogarnąć scenariusz do sesji w tym świecie. Mam szkic - Black Mesa, sławny wypadek, gracz wciela się w jednego z pracowników/komandosów i ma za zadanie uciec żywy z tego obiektu. Z drugi pomysł to odwzorowanie fabuły z Half-Life 2, z City 17 i Cytadelą.
__________________ La, la, la, la. La, la, la, la! |
04-12-2008, 18:01 | #29 |
Reputacja: 1 | Jestem tu nowa. ale mam pewien pomysł na fabułę. Kutaku, napisałeś, aby przesyłać swoje pomysły do "nauczycieli" na PW. Nigdzie jednak nie widzę waszych PW. Jak mam to zrobić? Proszę o szybką odpowiedź. |
04-12-2008, 18:13 | #30 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Kutaka akurat nie ma, ale odpowiedź na Twoje pytanie Abaro znajduje się w pierwszym poście. Cytat:
__________________ Konto zawieszone. | |