Okey, wiem, że to POST BY POST ale od ostatniego postu minoł spory kawał czasu, doczytałem się więcej w edycji więc i wam co i jak.
1. Główne Rasy: Eldarin, Krasnolud, Elf, Dragonborn(coś w stylu jaszczuroczłeka), Tiefling, Halfling, Human. Nie ma gnomów jak sami zauwżyliście.
2. Klasy:Kleryk(Prestiżówki:Angelic Avenger, Divine Pracle, Radiant Servant, Warpriest), Wojownik(Prestiżówki: Iron Vanguard, Kensei-jak ktoś grał w BG2 to napewno to mu się spodoba, Pit Fighter, Swordmaster-jedno zastrzeżenie jego umiejętności są strasznie podobne do Kensei.), Paladyn(Prestiżówki: Astral Weapon, Champion of Order, Hospitaler, Justicar), Ranger(Prestiżówki:Battlefield Archer, Beast Stalker, Pathfinder, Stormwarden), Rogue(Prestiżówki
at Burglar, Dagger Master, Master Inflitrator, Shadow Assassin), Warlock(Prestiżówki: Doomsayer, Feytouched, Life-Stealer), Warlord(Prestiżówki: Battle Capitan, Combat Veteran, Knight Commander, Sword Marshal) Wizzard(Prestiżówki:Battle Mage, Blood Mage, Spellstorm Mage, Wizzard of the Spiral Tower). Jak widać nie ma Barda, Druida oraz Barbarzyńcy. Znając Wizzardsów to albo pojawią się w nowych dodatkowych podręcznikach albo nigdy.
3. Każda klasa ma własne punkty życia np. Ranger dostaje na pierwszym poziomie 12hp + Modifikator z Kondycji, na każdy następny poziom dostaje już tylko 5. Przez co zniknie głupota w stylu: Łotrzyk ma więcej życia niż Wojownik.
4. Mag ma o wiele mniej zaklęć, nie ma już nieprzydatnych zaklęć, których używało się w naprawdę ekstremalnych sytuacjach co czasami nigdy w żadnej przygodzie się nie znalazły zastosowania.
5. Powers-Moce: Dzielą się na różne rodzaje: At-will Powers, Encounter Powers i Daily Powers. Pierwsze można używać ile się chce razy, drugie kilka razy a trzecie raz dziennie. O co w tym chodzi? Powers co coś w rodzaju ekstra ciosów lub poprostu ruchów. NP. Ranger ma taką At-will Power co daje mu to, że może atakować bronią dwa razy, inna jego to dajmy na przykład Sudden Strike - Ranger zniża broń prowokując atak wroga, gdy wróg atakuje on robi unik i zadaje mu mieczem cios w twarz po tym przetrula się pod nogami(lub obok) przeciwnika na pole za nim wbijając mu dodatkowa cios w plecy. Ciekawe co nie? Inne są jeszcze lepsze!
6. Co do walk nie ma zbyt dużej różnicy.
7. Umiejętności: Ranger może na 1 poziomie wybrać między Lochoznawcem lub natury i dodatkowe 4 inne umiejętności. Nie da się dodawać w nie więcej niż raz ani nabywać nowe. Gdy masz np. Wzięte Atletykę to masz modifikator +5 do związanych z tą umiejętnością rzeczy np. Pływanie, spinaczka itp.
8. Poziomy: Maksymalny nieepicki jest 30 dalej nie są już wypublikowane, bynajmniej ja nie wiem jak to idzie.
9.Uzbrojenie: Brak większych zmian, no może poza tym, że zrobili cennik z magicznymi brońmi, co do niektórych to nawet po 3 miliony sztuk złota idą.
10.Walka: O wiele łatwiejsza i krótsza co za tym idzie brutalniejsza! Chyba jedna z lepszych nowin(przynajmniej dla mnie).
11. Nie zabardzo się w tym oriętuję ale potwierdzę, że są.
12. Wygląd podręcznika: TAKIEGO CUDA W ŻYCIU NIE MIAŁEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NAJŁADNIEJSZE WYDANIE ZE WSZYSTKICH D&D!!!TE WIELKIE OBRAZKI POKAZUJĄCE WALKĘ, CI POTĘŻNI WOJOWNICY GOTOWI ODDAĆ ŻYCIE SPRAWIE! MÓWIĘ WAM NAJŁADNIEJSZA GRA RPG ZE WSZYSTKICH!!!!!