Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-07-2008, 21:04   #76
traveller
 
traveller's Avatar
 
Reputacja: 1 traveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputację
Wypowiem się jako, że wciąż stawiam sobie BG2 za wzór jeśli chodzi o cRPG. Seria BG należy jak część osób się zgodzi do tzw "wielkiej trójcy" jeśli chodzi o nabijanie statsów, bicie potworów i szukanie przedmiotów, dwie pozostałe to Diablo i Fallout każda na swój sposób przyczyniła się do rozwoju lawiny mniej lub bardziej udanych produkcji powielających lub ulepszających założenia poprzednika ale sądzę, że to właśnie seria Black Isle i Bioware odniosła w tej dziedzinie największy sukces. Myślę, że gdyby BG nie byłoby dziś takich gier jak KotoR czy Mass Effect i być może tu trochę ryzykowne stwierdzenie ale nawet gry takie jak GTA które idą w stronę zerpegowania łącząc w sobie kilka gatunków nie byłyby tym czym są teraz. Bo to właśnie takie tytuły spopularyzowały ten trend, i różne gatunki RPG w grach komputerowych. No ale dobrze podkreśliłem jaki wpływ miały Baldury na świat gier, ale czym one właściwie są?
Imponują rozmachem, fabułą, setkami przedmiotów dokładnie opisanych na kartach pergaminów które każdy grający po prostu doceni. Muzyka.. najwyższa szkoła i choć pozornie może się wydawać że ma znaczenie drugorzędne to w znacznej mierze oprawa dźwiękowa wywiera spory wpływ na klimat. Bo klimat jest niesamowity, jeśli chodzi o wspomniany wcześniej rozmach to tysiące stron tekstu i to podanego tak przystępnie, że mimo swojej objętości chce się to wszystko czytać a gracz przejmuje się losem spotykanych/prowadzonych postaci dużo bardziej niż miało to miejsce chociażby w Neverwinterze - który ma swoje zalety oczywiście ale BG pod pewnymi względami zostawia jednak NWN daleko w tyle. Jeśli już jest się przy stronie fabularnej to rozgrywka składa się z głównego długiego questu składającego się z wielu małych epizodów tak jak zresztą było w wielu grach. Gra jest wymagająca już na normalnym poziomie trudności,i ale dla maniaków zawsze można zmienić poziom trudności(szkoda tylko, że nie ma znanego z ID2 Serca Furii ale nie można mieć wszystkiego) no i są jeszcze trrrudne i osławione dodatki do gier. Poza tym polecam przyjrzeć się licznym modom wciąż tworzonym przez fanów do BG I i II, które dodają naprawdę sporo rzeczy. Pierwszy BG to także chyba pierwsza wielka polonizacja gry na taką skalę i rozpowszechnienie marki CD Projekt, która do współpracy zaczęła angażować znanych aktorów takich jak Piotr Fronczewski co okazało się strzałem w dziesiątkę. Warto powiedzieć że polska wersja stoi ona na niesamowitym poziomie do którego nie ma co się przyczepić a w 2-ójce było jeszcze lepiej. Ci co mają wątpliwości polecam z zapoznaniem się z postacią chociażby gnoma Jana. Co jeszcze świadczy na korzyść Baldurów? Pięknie rysowane mapy i portrety postaci, chęć eksploracji całego świata i wykrzesania z niego maksimum bo BG daje sporo swobody jeśli chodzi o zadania poboczne i nieobowiązkowe lokacje bo choć wątek główny jest liniowy to fabuła przedstawiona w nim jest tak ciekawa, że można tą małą niedogodność wybaczyć. Kolejną nowinką był system aktywnej spacji, który na moim Pentium 75 był praktycznie jedyną szansą na granie to cudowny pomysł który dawał przed graczami nowe nieznane dotąd możliwości. Kiedy gracz ten przypisywał każdemu z 6 możliwych członków drużyny różne zadania w tym samym czasie to zmieniło to całkowicie strategię i przebieg walk w grach tego typu, rozświetlanych dodajmy jak na tamte czasy przez imponujące efekty czarów. Ktoś może kręcić teraz głową że grafika się zestarzała i że to i że tamto.. Ale prawda jest taka, że prędzej czy później dzieje się tak z każdą grą ,więc jeśli nie przeszkadza ci nieco zakurzony już silnik graficzny Infinity Engine i chcesz dowiedzieć się jak kiedyś robiło się legendarne gry to jest to produkcja zdecydowanie dla ciebie.
 
__________________
"Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021
Even a stoped clock is right twice a day

Ostatnio edytowane przez traveller : 21-07-2008 o 13:47.
traveller jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem