Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-08-2008, 22:00   #38
Komtur
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Ponieważ nasza rzeczywistość stanowi jakieś odniesienie do rzeczywistości gier to uważam że profesje to nic złego. W naszym świecie mało jest dorosłych ludzi bez profesji, a często jest tak że specjalizacja zawodowa jest bardzo wysoka. W grach rpg jest podobnie, z tym że w świecie wyobraźni nikt nie gra ogrodnikiem czy hydraulikiem. A tak poza tym nie spotkałem jeszcze systemu który by nie wprowadzał profesji. W sposób jawny robi to D&D i Warhammer, a w sposób ukryty Wampir, natomiast systemy takie jak 7th Sea czy Shadowrun nie posiadają profesji ale sama rzeczywistość gry narzuca schematy profesji (w grze o piratach nikt nie gra piekarzem). Profesje, jestem za, ale bez dobrej i ciekawej historii, bez rysu psychologicznego nasza postać będzie tylko kupą cyferek.
 
Komtur jest offline