Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > O forum > Sondy
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy Tu możesz wrzucić sondę nt. zmian organizacyjnych na forum, ankietę do swojej pracy magisterskiej lub po prostu "zbadać rynek".


Zobacz wyniki ankiety: Jakie rozwiązanie w RPG jest lepsze?
Klasy i profesje 32 47.76%
Swoboda w kreowaniu postaci 35 52.24%
Głosujących: 67. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-08-2008, 12:18   #31
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał abishai Zobacz post
Po pierwsze atuty pozwalają nieco na nadanie postaci wyjątkowości.
Po drugie...Każda postać będzie sztywna i schematyczna, jeśli grający nią gracz traktuje ją jak zestaw współczynników.
Wybieranie klas postaci biorąc jedynie pod uwagę bonusy jakie to daje ?
A gdzie tu miejsce na wyobraźnię i odgrywanie- prawdziwy rdzeń RPG ?
Ad. 1- Atuty to mydlenie oczu.
Ad. 2- Wszystkie levelówki rozbijają się o staty.
Ad. 3- Co jest złego w tworzeniu silnych postaci?
Ad. 4- Miejsce zawsze się znajdzie.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 11-08-2008, 14:11   #32
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ad. 1- Atuty to mydlenie oczu.
Ad. 2- Wszystkie levelówki rozbijają się o staty.
Ad. 3- Co jest złego w tworzeniu silnych postaci?
Ad. 4- Miejsce zawsze się znajdzie.
Ad.1 To twoja opinia.
Ad.2 Może należę do mniejszości, ale ja skupiam się na opisie klasy, a nie na tym jakie daje ona bonus do rzutów...
Ad.3 Brak wyzwania...Słaba postać musi myśleć nad rozwiązaniem piętrzących się na jej przeszkód, silna idzie wzorem walca drogowego. Wszak wysokie statsy nie zmuszają jej kombinowania. A co złego jest w przeciętnych postaciach?
Ad.4- I to bez względu na to czy bedą klasy czy nie...Aż dziw, że owo miejsce nie za bardzo znalazło się w tej dyskusji. Jedyny powód dla którego klasy są Be, jaki się dotąd pojawił to to, że nie pozwalają na stworzenie superhiperwymiatacza...
A tak...była jeszcze swoboda tworzenia. Niemniej, za mało sprecyzowany argument by móc z tym polemizować.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.

Ostatnio edytowane przez abishai : 11-08-2008 o 14:15.
abishai jest offline  
Stary 11-08-2008, 14:19   #33
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ad.1 To twoja opinia.
Owszem, ale trudno nie zauważyć, że jedna drobna zdolność co trzy poziomy to mała różnica, w porównaniu ze zdolnościami klasowymi i całą resztą. Każdy tropiciel strzela z łuku, albo walczy dwiema broniami. :P

Cytat:
Ad.3 Brak wyzwania...
Brak ci ducha munchkina .

Cytat:
Jedyny powód dla którego klasy są Be, jaki się dotąd pojawił to to, że nie pozwalają na stworzenie superhiperwymiatacza...
Po pierwsze, to bardzo dobry powód, po drugie to twój wniosek. Klasy ograniczają możliwości tworzenia postaci, taka jest ich definicja. Zmuszają do rozwijania konkretnych zdolności, bo takie tylko są na dostępnych listach. Złodziej nie może być uczony, bo nie. Mag nie potrafi pływać, bo nie. Ktoś tam nie może czegoś, bo nie. Tobie to nie przeszkadza, spoko. Wolny kraj, każdy ma swoją opinię, którą należy uszanować.

Ale ankieta jest po mojej stronie, precz z profesjami .
 
Zapatashura jest offline  
Stary 11-08-2008, 14:57   #34
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Cytat:
Owszem, ale trudno nie zauważyć, że jedna drobna zdolność co trzy poziomy to mała różnica, w porównaniu ze zdolnościami klasowymi i całą resztą. Każdy tropiciel strzela z łuku, albo walczy dwiema broniami. :P
Forgotten realms- zapomniane Krainy strona. 32

Cytat:
Artysta [ogólny]
Pochodzisz z kultury, w której sztuka, filozofia i muzyka zajmują szczególne miejsce.
Region: Chessenta, Evermeet, Waterdeep, skalne gnomy
Korzyści: Otrzymujesz premię + 2 do testów Występów oraz do jednej umiejętności Rzemiosła związanej ze sztuką (dowolna) - na przykład kaligrafia, malowanie, rzeźbienie czy tkanie.
Niby nic, drobny atucik, dający niewiele bonusów...A jak wiele mówiący o samej postaci.
Tropiciel o zacięciu artystycznym, różni się bardzo od tropiciela zakochanego w swoich dwóch mieczykach. Niemniej jeśli spłycamy oryginalność postaci do tego jak świetnie macha orężem i jakim jego rodzajem, to cóż...w takim przypadku masz rację.

Cytat:
Brak ci ducha munchkina.
Dokładnie. Munchnikzim jest dla mnie cechą obcą i niezrozumiałą...Poza tym, nie przepadam za matmą.

Cytat:
Po pierwsze, to bardzo dobry powód, po drugie to twój wniosek. Klasy ograniczają możliwości tworzenia postaci, taka jest ich definicja. Zmuszają do rozwijania konkretnych zdolności, bo takie tylko są na dostępnych listach. Złodziej nie może być uczony, bo nie. Mag nie potrafi pływać, bo nie. Ktoś tam nie może czegoś, bo nie. Tobie to nie przeszkadza, spoko. Wolny kraj, każdy ma swoją opinię, którą należy uszanować.
Należy rozróżnić dwie sprawy:
-Po pierwsze, to czy będzie dana klasa czegoś zabraniała, zależy od systemu
- Co do D&D, to mylisz się...złodziej może być uczonym, a czarodziej pływakiem. Są to dla nich umiejętności międzyklasowe...Po prostu będą w tym gorsi od tych, dla których są to um. klasowe. W końcu gdy inni pływali to mag musiał wkuwać magiczne formułki, a gdy inni zdobywali wiedzę na temat gwiazd, złodziej uczył się rzezać mieszki.

Cytat:
Ale ankieta jest po mojej stronie, precz z profesjami
Wolny mamy kraj, niemniej osobiście nigdy nie przejmowałem się wolą ogółu.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline  
Stary 11-08-2008, 15:13   #35
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
Niby nic
Masz rację, nic. Premia +2 do umiejętności niewyszkolonych. Nie ma znaczenia, jak punkty w Whose Line.

Cytat:
Poza tym, nie przepadam za matmą.
To się z całą pewnością nie dogadamy. Matematyka królową nauk!

Cytat:
Co do D&D, to mylisz się...
Oczywiście, że się nie mylę. Umiejętności między-klasowe w DnD, to umiejętności których się nie bierze, z prostego powodu- i tak będą do niczego, a w dodatku kosztują dwa razy więcej.
System zabrania mi opanowania umiejętności którą chcę, by moja postać posiadała. Z góry zakłada, że moja postać musiała robić co innego. A ja mówię weto.

Cytat:
nigdy nie przejmowałem się wolą ogółu
A powinieneś, bo mamy demokrację, a więc dyktaturę większości.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 11-08-2008, 17:11   #36
 
Snap's Avatar
 
Reputacja: 1 Snap nie jest za bardzo znany
Zagłosowałem na profesje, bo zbytnia swoboda jest zawsze i wszędzie prostą drogą na samo dno. Ludzie od wieków mówią, że to nie prawda, ale chyba każdy kto posiada odrobinę zdrowego rozsądku i wyobraźni przyzna mi rację.

Teraz do rzeczy. Po co ludziom brak profesji? Żeby tworzyć istoty całkowicie sprzeczne z logiką. Złodziej naukowiec, bo tak? Nieważne gdzie studiował, nieważne, że wiele pracy i wysiłku musiałby na to poświęcić, a to i tak nie sprawiłoby od razu, żeby mógł się mianować Einsteinem, co więcej wcale nie przeszkodzi mu to w byciu królem złodziei. W końcu każdy znajdzie czas na wielogodzinne ślęczenie w bibliotece i jednoczesne grasowanie w skarbcach szlachty. Widziałem już magów, którzy potrafili zrzucać na przeciwników lawiny błotne, chociaż nie znali żadnych czarów magii wody tudzież ziemi, albo jednego i drugiego, więc nie wiem jakim cudem to możliwe. Rusznikarzy, którzy nie mieli pojęcia z czego tak naprawdę składa się nabój albo broń, ale po prostu chcieli produkować amunicję.

Nie będą istniały nigdy organizacje bez określonej hierarchii, nie będzie istniał sprawnie funkcjonujący człowiek bez kręgosłupa i logiczna całość, jaką chciałoby się określić postać w przypadku całkowitej swobody.

Inna sprawa, że na Bogów wszelakich dajcie spokój DnD, to najbardziej kalekie co stworzono w naszej galaktyce. Nigdzie indziej wojownik nie potrafi przeżyć uderzenia głową w pędzący taran, nigdzie indziej nie ma państw, które istnieją bez funkcjonującej gospodarki, nigdzie indziej nie ma latających wielorybów i tytanicznych ropuch. Profesje nie odbiegają tu w żaden sposób od normy. Co więcej, w przeciwieństwie do takiego Warhammera, gdzie wszystko jest doskonale opisane, FRki mają klasy tak oderwane od rzeczywistości jak to tylko możliwe.
 
__________________
Wszystko jest rzeczywiste tylko w porównaniu z rzeczywistością.

[Echo]Kontakt - przygoda w autorskim świecie SF.
Snap jest offline  
Stary 11-08-2008, 17:37   #37
 
Zaelis's Avatar
 
Reputacja: 1 Zaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znanyZaelis wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał abishai Zobacz post
Forgotten realms- zapomniane Krainy strona. 32

Niby nic, drobny atucik, dający niewiele bonusów...A jak wiele mówiący o samej postaci.
Tropiciel o zacięciu artystycznym, różni się bardzo od tropiciela zakochanego w swoich dwóch mieczykach. Niemniej jeśli spłycamy oryginalność postaci do tego jak świetnie macha orężem i jakim jego rodzajem, to cóż...w takim przypadku masz rację.
Atut z 3.0, w 3.5 nie obowiązuje :> I atut poza klimatem - nieopłacalny.

Cytat:
Dokładnie. Munchnikzim jest dla mnie cechą obcą i niezrozumiałą...Poza tym, nie przepadam za matmą.
Matma królową wszechrzeczy jest. O! (No poza Historią, która magistra vitae est)

Cytat:
Wolny mamy kraj, niemniej osobiście nigdy nie przejmowałem się wolą ogółu.
Vox populi vox dei, heretyku :P

Cytat:
Profesje nie odbiegają tu w żaden sposób od normy. Co więcej, w przeciwieństwie do takiego Warhammera, gdzie wszystko jest doskonale opisane, FRki mają klasy tak oderwane od rzeczywistości jak to tylko możliwe.
I tu się zgadzam w 100%. Niemniej jednak - nadal jestem głęboko za brakiem profesji.
 
Zaelis jest offline  
Stary 11-08-2008, 22:00   #38
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Ponieważ nasza rzeczywistość stanowi jakieś odniesienie do rzeczywistości gier to uważam że profesje to nic złego. W naszym świecie mało jest dorosłych ludzi bez profesji, a często jest tak że specjalizacja zawodowa jest bardzo wysoka. W grach rpg jest podobnie, z tym że w świecie wyobraźni nikt nie gra ogrodnikiem czy hydraulikiem. A tak poza tym nie spotkałem jeszcze systemu który by nie wprowadzał profesji. W sposób jawny robi to D&D i Warhammer, a w sposób ukryty Wampir, natomiast systemy takie jak 7th Sea czy Shadowrun nie posiadają profesji ale sama rzeczywistość gry narzuca schematy profesji (w grze o piratach nikt nie gra piekarzem). Profesje, jestem za, ale bez dobrej i ciekawej historii, bez rysu psychologicznego nasza postać będzie tylko kupą cyferek.
 
Komtur jest offline  
Stary 11-08-2008, 22:14   #39
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
w sposób ukryty Wampir
Z chęcią dowiem się, w którym miejscu WoD wprowadza profesje. Rasy jak najbardziej, ale profesje?
 
Zapatashura jest offline  
Stary 12-08-2008, 10:35   #40
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Zapatashura Zobacz post
Z chęcią dowiem się, w którym miejscu WoD wprowadza profesje.
Wszystkie te podziały na klany, tradycje to odpowiednik profesji w innych systemach. Zdolności klanowe zastępują zdolności profesjonalne, ułomności to ograniczenia profesji, także łatwo można popaść w schematy. Poza tym każda postać z nielicznymi wyjątkami ma jakąś przeszłość i coś w życiu robiła, posiada odpowiednie umiejętności, które zdobyła uprawiając jakiś zawód, a więc profesję jakąś ma (zobacz spis ról w Wampirze). Nie uwolnisz się od profesji bo są częścią naszej egzystencji (chyba że grasz w Toona lub jakiś inny dziwny system).
 
Komtur jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172