Mili Państwo, na obecną chwilę mam 3 graczy, z którymi ruszam w dalszą podróż!
Pamiętacie może rekrutację do Serca Nocy? Właśnie. Jest ona zakopana w komnacie zamku Lastinn. Co prawda każdy ma do niej dostęp, lecz po co się męczyć i grzebać w aktach, kopać w papierzyskach, żeby wydobyć jeden świstek? Bez sensu. Zrobiłem to za was i oto czekają was informacje stare, dotyczące wysp wyspy oraz zupełnie nowe, dotyczące wyspy głównej.
Salaharin:
Charakterystyka ogólna: Jedna z wysp będących pozostałością po półwyspie Elfów Wysokich. Izolują się od wszystkich, dlatego utworzyły klify wokół swoich terenów oraz postawiły Tarcze powietrzne. Skały klifu utwardzone magicznie.
Władza: Monarchia dziedziczna. Dynastia rządząca Afevowie, a aktualny król to Salinar Afev zwany Salinarem Wielkim.
Geografia: Brak rzek. Źródło wody pitnej to wielkie jezioro po środku wyspy powstałe poprzez wyciągnięcie wody na powierzchnię poprzez magię i utrzymanie jej za pomocą magii. Na środku jeziora pałac władcy i najbogatsze domostwa.
Teren-równiny z niewielką ilością lasów.
Klimat-morski
Gleby-żyzne
Waluta: 1 złoty Lean=36 srebrnych Safilów
1 srebrny Safil=61 miedzianych Felonów
Język: Falisin’dar-język Elfów Wysokich
Stolica: Salaharin
Religia: Mastia-bogini magii
Filister:
Charakterystyka ogólna: Kolejna wyspa o tym samym pochodzeniu, co Salaharin. System komunikacji między miastami zawartymi w górach to rzeka o wielu odnogach, łącząca wszystkie z nich. Elfy zmieniły część skał gór w przezroczysty kryształ, wpuszczający do środka promienie słoneczne.
Władza: Monarchia dziedziczna. Dynastia rządząca Afevowie, a aktualny król to Salinar Afev zwany Salinarem Wielkim.
Geografia:
Teren-równiny z niewielką ilością lasów.
Klimat-morski
Gleby-żyzne
Waluta: 1 złoty Lean=36 srebrnych Safilów
1 srebrny Safil=61 miedzianych Felonów
Język: Falisin’dar-język Elfów Wysokich
Stolica: Salaharin
Religia: Mastia
Dustar:
Charakterystyka ogólna: Przedostatnia wyspa należąca do Elfów Wysokich o tym samym pochodzeniu co poprzednie. Znajduje się na niej wulkan-góra w centrum wyspy. Znajdują się tam dwa miasta, a reszta poza nią.
Władza: Monarchia dziedziczna. Dynastia rządząca Afevowie, a aktualny król to Salinar Afev zwany Salinarem Wielkim.
Geografia:
Teren- równiny z niewielką ilością lasów.
Klimat-morski
Gleby-żyzne
Waluta: 1 złoty Lean=36 srebrnych Safilów
1 srebrny Safil=61 miedzianych Felonów
Język: Falisin’dar-język Elfów Wysokich
Stolica: Salaharin
Religia: Mastia
Sanlin:
Charakterystyka ogólna: Ostatnia z wysp należących do Elfów Wysokich. Ma taką samą genezę jak poprzednie. Elfy Wysokie wydobyły z podziemi wodę i utworzyli wiele jezior. Jedno jezioro zaopatruje trzy miasta w wodę.
Władza: Monarchia dziedziczna. Dynastia rządząca Afevowie, a aktualny król to Salinar Afev zwany Salinarem Wielkim.
Geografia:
Teren- równiny z niewielką ilością lasów.
Klimat-morski
Gleby-żyzne
Waluta: 1 złoty Lean=36 srebrnych Safilów
1 srebrny Safil=61 miedzianych Felonów
Język: Falisin’dar-język Elfów Wysokich
Stolica: Salaharin
Religia: Mastia
Kafalin:
Charakterystyka ogólna: Półwysep należący do Wysokich Elfów, odgrodzony od pozostałej części lądu łańcuchem górskim o nazwie Falin Sellh
Władza: Monarchia dziedziczna. Dynastia rządząca Afevowie, a aktualny król to Salinar Afev zwany Salinarem Wielkim.
Geografia:
Teren- równiny z niewielką ilością lasów.
Klimat- morski
Gleby- żyzne
Waluta: 1 złoty Lean=36 srebrnych Safilów
1 srebrny Safil=61 miedzianych Felonów
Język: Falisin’dar-język Elfów Wysokich
Stolica: Salaharin
Religia: Mastia
Efel:
Charakterystyka ogólna: Miejsce zamieszkania Leśnych Elfów. Mają one domostwa we wnętrzu ogromnych drzew lub w ich pobliżu. Pałac jest połączeniem budowli poza drzewami oraz kilku ogromnych drzew stojących w pobliżu.
Władza: Monarchia dziedziczna. System podobny do systemu Wysokich Elfów. Aktualny król-Fliviusz Fill z dynastii Ghrimlininów.
Geografia:
Teren-całkowicie zalesiony, dwa łańcuchy górskie
Klimat-morski
Gleby-żyzne
Waluta: 1 złoty Flinn=49 srebrnych Rivalów
1 srebrny Rival=136 miedzianych Gelhirów
Język: Falisin’sal-język Leśnych Elfów
Stolica: Larina
Religia: Niralla-bogini natury
Elvinn:
Charakterystyka ogólna: Wyspę zamieszkują Leśne Elfy na północy i Dzikie Elfy na południu. Łańcuch górski dzielący wyspę na pół, oddziela dwie podrasy elfów. Pierwotny konflikt o ziemię został zniesiony dzięki sojuszowi utworzonemu przez Druida Alarona Elessedila.
Władza: Leśne Elfy podlegają Fliviuszowi, a Dzikie królowi Elsemilowi II. Nie ma monarchii dziedzicznej. Król wybierany przez głosowanie każdego mężczyzny.
Geografia:
Teren-całkowicie zalesiony
Klimat-morski
Gleby-żyzne
Waluta: Dzikie Elfy-handel wymienny
Język: Falisin’hall-język Dzikich Elfów
Stolica: Cassaliv (Dzikie Elfy)
Religia: Niralla
Dylin:
Charakterystyka ogólna: Łańcuch górski odgradza ląd od morza z północy. Mieszkańcy-Elfy Celtyckie.
Władza: Władzę sprawuje Rada Mistrzów: Najwyższy Druid, Najwyższy Mag, Naczelny Dowódca Sił Dystansowych, Naczelny Dowódca Sił Piechoty oraz głowa najbardziej znaczącego rodu.
Geografia:
Teren-całkowicie zalesiony
Klimat-morski
Gleby-żyzne
Waluta: 1 złoty Flamir=63 srebrne Salfamiry
1 srebrny Salfamir=11 Milfamirów
Język: Falisin’nals-język Elfów Celtyckich
Stolica: Milfarin
Religia: Niralla
Furin:
Charakterystyka ogólna: Wyspa podzielona przez dwa łańcuchy górskie na część północną i południową, które łączy duża równina z miastem zajmującym całą szerokość równiny-stolica Elfów Celtyckich.
Władza: Władzę sprawuje Rada Mistrzów: Najwyższy Druid, Najwyższy Mag, Naczelny Dowódca Sił Dystansowych, Naczelny Dowódca Sił Piechoty oraz głowa najbardziej znaczącego rodu.
Geografia:
Teren-całkowicie zalesiony
Klimat-morski
Gleby-żyzne
Waluta: 1 złoty Flamir=63 srebrne Salfamiry
1 srebrny Salfamir=11 Milfamirów
Język: Falisin’nals-język Elfów Celtyckich
Stolica: Milfarin
Religia: Niralla
Fass:
Charakterystyka ogólna: Mała, ludzka wyspa
Władza: Wyspy ludzkie są pod władaniem państwa znajdującego się na wyspie głównej. System władzy-monarchia, lecz nie jest dziedziczna. Obecny władca to Herald Kallan zwany Heraldem Wspaniałym.
Geografia:
Teren-wyżynny z niewielką ilością lasów
Klimat-morski
Gleby-średnia żyzność
Waluta: 1 złoty Galeon=163 srebrne Floreny
1 srebrny Floren=362 miedziane Dukaty
Język: Illinian-damir-język ludzi
Stolica: Vaalnar
Religia: dowolność wyznania, delikatna przewaga Lamilidina-boga sprawiedliwości
Ger:
Charakterystyka ogólna: Najmniejsza z ludzkich wysp
Władza: Wyspy ludzkie są pod władaniem państwa znajdującego się na wyspie głównej. System władzy-monarchia, lecz nie jest dziedziczna. Obecny władca to Herald Kallan zwany Heraldem
Geografia:
Teren- wyżynny z niewielką ilością lasów
Klimat- morski
Gleby- średnia żyzność
Waluta: 1 złoty Galeon=163 srebrne Floreny
1 srebrny Floren=362 miedziane Dukaty
Język: Illinian-damir-język ludzi
Stolica: Vaalnar
Religia: dowolność wyznania, delikatna przewaga Lamilidina-boga sprawiedliwości
Harinn:
Charakterystyka ogólna: Największa ludzka wyspa w Sorhan Lill (Archipelagu Lill), odgrodzona od morza z północy przez łańcuch górski.
Władza: Wyspy ludzkie są pod władaniem państwa znajdującego się na wyspie głównej. System władzy-monarchia, lecz nie jest dziedziczna. Obecny władca to Herald Kallan zwany Heraldem
Geografia:
Teren- wyżynny z niewielką ilością lasów
Klimat- morski
Gleby- średnia żyzność
Waluta: 1 złoty Galeon=163 srebrne Floreny
1 srebrny Floren=362 miedziane Dukaty
Język: Illinian-damir-język ludzi
Stolica: Vaalnar
Religia: dowolność wyznania, delikatna przewaga Lamilidina-boga sprawiedliwości
Klline:
Charakterystyka ogólna: Ostatnia ludzka wyspa Archipelagu Lill.
Władza: Wyspy ludzkie są pod władaniem państwa znajdującego się na wyspie głównej. System władzy-monarchia, lecz nie jest dziedziczna. Obecny władca to Herald Kallan zwany Heraldem
Geografia:
Teren- wyżynny z niewielką ilością lasów
Klimat- morski
Gleby- średnia żyzność
Waluta: 1 złoty Galeon=163 srebrne Floreny
1 srebrny Floren=362 miedziane Dukaty
Język: Illinian-damir-język ludzi
Stolica: Vaalnar
Religia: dowolność wyznania, delikatna przewaga Lamilidina-boga sprawiedliwości
Tuhat:
Charakterystyka ogólna: Wyspa ludzka z centralnie położonymi górami.
Władza: Wyspy ludzkie są pod władaniem państwa znajdującego się na wyspie głównej. System władzy-monarchia, lecz nie jest dziedziczna. Obecny władca to Herald Kallan zwany Heraldem
Geografia:
Teren- wyżynny z niewielką ilością lasów
Klimat- morski
Gleby- średnia żyzność
Waluta: 1 złoty Galeon=163 srebrne Floreny
1 srebrny Floren=362 miedziane Dukaty
Język: Illinian-damir-język ludzi
Stolica: Vaalnar
Religia: dowolność wyznania, delikatna przewaga Lamilidina-boga sprawiedliwości
Cesenni:
Charakterystyka ogólna: Największa wyspa ludzka. Należy do Ludzi górskich. Znajduje się tam jedna z najważniejszych twierdz. Przeważają góry. Ludzie chcieli im narzucić swoją władzę, systemy, przez co obie strony popadły w konflikt.
Władza: Władcę wybierają najbardziej liczące się rody. Wybierany jest najbardziej umiejętny człowiek. Władza nie jest dziedziczna.
Geografia:
Teren-górzysty
Klimat- morski
Gleby-mało urodzajne
Waluta: 1 złoty Galeon=163 srebrne Floreny
1 srebrny Floren=362 miedziane Dukaty
Język: Illinian-fasalamir-język Górskich Ludzi
Stolica: Halvan
Religia: dowolność wyznania, delikatna przewaga Lamilidina-boga sprawiedliwości
Krovel:
Charakterystyka ogólna: Pusta wyspa z ogromną, czarną górą w centrum wyspy, z której wypływa kilka rzek. Jest ona wejściem do królestwa Mrocznych Krasnoludów, zajmujących zarówno wnętrze góry jak i podziemia.
Władza: Rządy silnej ręki sprawuje król Khreenghar Khrival. Władzę obejmuje najsilniejszy.
Geografia:
Teren-wyżynny
Klimat- morski
Gleby-nieurodzajne
Waluta: 1 złoty Floanh=40 srebrnych Millinów
1 srebrny Millin=60 miedzianych Salnihów
Język: Voltarn’dinastr-język Mrocznych Krasnoludów
Stolica: Brak
Religia: Kssunth-bóg mroku
Varten:
Charakterystyka ogólna: Największa wyspa. Całkowicie zamieszkana przez Krasnoludy Podziemne, żyjące we wnętrzu gór i w podziemiach. Najwyższy łańcuch górski zamieszkują Smoki, które zawarły pakt o nieagresji z Krasnoludami wyspy.
Władza: Władca wybierany spośród głów Klanów
Geografia:
Teren-górski
Klimat-morski
Gleby-nieurodzajny
Waluta: 1 złoty Floanh=40 srebrnych Millinów
1 srebrny Millin=60 miedzianych Salnihów
Język: Voltarin’perhan-język Krasnoludów Podziemnych
Stolica: Dalavirin
Religia: Kharafirin-bóg kowali, stwórca Krasnoludów
Uwaga, uwaga, nowe informacje! Wyspa Lahimsin:
Wyspa centralna otoczona jest czterema oceanami. Nazywana jest również
Wyspą Pogranicza.
Na północy znajduje się
Ocean Salfain, na którym leży
Cesenni, należąca do
Arahar Sorhan Dylibr.
Zachodnia woda to
Ocean Helfavin, na którym leży
Varten oraz
Tuhat, również należące do
Arahar Sorhan Dylibr.
Na południu, na
Oceanie Lughinian leży
Sorhan Lill, do którego należy
Krovel,
Ger,
Fass,
Harinn,
Killine. Leży tam również
Grande Sorhan Aafinen, w którego skład wchodzi
Dylin,
Furin,
Dustar,
Filister,
Salaharin,
Sanlin.
Wschodnia tafla nosi nazwę
Oceanu Banir, gdzie położony jest
Arahar Sorhan Ivostu, w którego skład wchodzi
Efel i
Elvinn.
Na
Lahimsinie znajdują się dwa państwa, Leśnych Elfów i Ludzi.
Puszcza Eliorinii ve'Nellion, zamieszkana przez leśne Elfy, stale odpiera ataki Ludzkich najeźdźców, pragnących zdobycia coraz większych terenów. Niegdyś cały
Lahimsin zamieszkany był przez tą rasę, ale ludzie, którzy przypłynęli z południa, zaskoczyli Leśnych. Stopniowo zdobywali coraz większe tereny, aż w końcu bardzo znacząco wyparli gospodarzy, zdobywając trzy czwarte wyspy.
Elfy cofnęły się do pierwszej granicę obronną, pierwszą linię strategicznej obrony, której broną od pięciu wieków. Od tej pory żadna ze stron nie może zdobyć przewagi.
Tereny ludzkie są
Królestwem Callafanvinioru zbudowanym na wykarczowanym terenie byłych lasów. W Królestwie nie wiele pozostało już większych skupisk drzew, oczywiście w porównaniu do stanu, sprzed półtora tysiąclecia.
Terenem, który należy do Ludzi, lecz tylko w teorii, jest
Mokradło Falarian nad
Zatoką Milczącej Grani oraz południowym i wschodnim oceanem.
Puszcza Eliorinii ve'Nellion leży w
Wielkim Niżu Eliorinii. W centrum leży
Zatoka Farnimiru, wychodząca
Cieśniną Valinasi na
Ocean Salfain. Puszcza poprzecinana jest rzekami.
Na zachodzie jest
Wielki Niż Allammiru oraz
Morze Wschodzącego Słońca połączona
Cieśniną Millandala z
Oceanem Helfavin. Sieć rzek jest najbardziej widoczną pozostałością Imperium Elfów. Rzeka
Looria leży poniżej Puszczy, prawie równolegle do niej, oddalona o kilka kilometrów. Odchodzą od niej
Dolina Renviran,
Renfarnu. Na południu istnieje
Depresja Limoriaru połączona od wschodu z
Doliną Allabharian.
Zachód zajmuje
Wielki Niż Nivillionanu wraz z
Zatoką Milczącej Grani, połączonej z
Oceanem Lughinian,
Cieśniną Bhira.
Przesmyk Orha prowadzi do bezludnego
Mokradła Falarian z
Jeziorem Welhl na środku półwyspu, na którym leży Mokradło od zachodu oddzielona od
Kafalinu nieprzebytymi górami
Falin Sellh.
Centrum oraz centralne południe zajmuje
Wielki Wyż Halahamir. W centrum znajdują się góry
Villusionar Sansalonion z całą siecią Twierdz. Wychodzą od nich rzeki oraz
Kanion Sotholiar. Na południe od niego znajduje się
Płaskowyż Dorfil, zaś na wschód,
Płaskowyż Mistrin.
Ponad to, żeby lepiej orientować się w geografii, daję wam mapę.
ImageShack - Hosting :: lahimsinij1.jpg
Jakość nie jest najlepsza, gdyż mój jedyny skaner padł jakieś pół roku temu i nie zanosi się, żeby pojawił się nowy. Na razie zdjęcie komórką. Mam nadzieję, że choć trochę przybliży obszar poruszania się.
Na koniec, mini słowniczek:
sorhan-archipelag
arahar-wielki
grande-wielki
Czym różni się "grande" od "arahar"?
-Słowo "grande" odnosi się głównie do długości, zaś "arahar" do rozłożystości.