Wątek: Realizm w RPG
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-09-2008, 17:38   #40
Darken
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Problem w tym, że każde forum rpgowe ma przynajmniej jeden temat o realizmie itp.

Uważam, że jest to raczej zabawny temat, ponieważ na sesji posługujemy się wielką ilością umowności.
Kwestia tego, czego oczekujemy od gry. Jasne, każdy przyszedł po zabawę, ale sposób jaki ją czerpiemy podczas grania różni się zależnie kogo i kiedy o to spytamy. Jeżeli grupa spotyka się, aby tworzyć podczas gry zdarzenia, które są realistyczne, to i tak posługują się uproszczeniem, ponieważ używają tylko swoich doświadczeń i wiedzy.
Teraz pytanie: Jeżeli podczas gry, grupa jest zadowolona z wydarzeń, po co pytać się kogoś z zewnątrz o to, czy to było możliwe itp.
Z moich doświadczeń wynika jednak, że przepychanki o realizm gry wynikają z tego, że ludzie usprawiedliwiają w ten sposób swoje spojrzenie na grę.
Spotykałem się z chamskimi wymuszeniami na graczach czy prowadzących z uzasadnieniem, że "to przecież nie możliwe aby" "To nie realistyczne" itp.

W ten sposób ludzie wpływali na innych, by ich wizja fabuły zwyciężyła i została wprowadzona. Nie miało to jednak nic wspólnego z dbałością "by było realistycznie". Chodziło raczej "jak jest po mojemu to jest realistycznie a więc dobrze i poprawnie rpgowo".
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem