Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-12-2005, 23:36   #32
metalslave
 
Reputacja: 1 metalslave ma wyłączoną reputację
Nie chodzi mi o koszenie leveli , czy parodiowanie heroizmu ale o sam kształt historii , tak by była ona, powiedzmy , bardziej książkowa . Przecież w tym wszystkim nie idzie o zabawe typu " who will survive " , tylko o tworzenie klimatycznej sesjii, jeżeli świadomośc PP ma w tym pomóc , to chyba nie ma w nich nic złego .Szczególnie , że większośc graczy szanuje swoje PP na tyle by nie robić głupot

A jeżeli chodzi o heroizm to przytoczę taki przykład : Zapewne każdy z was zna potępienca , otóż pewnego razu mialem przyjemnośc prowadzenia pierwszej historii drużynie , ktora zachowała się w sposób niezwykle realistyczny . Mianowicie , kiedy jasnym stało się, że w karczmie grozi im niebezpieczeństwo, drużynka po prostu poszla do stajnia , przywłaszczyła sobie wszystkie konie oraz troche kosztowności i pojechała na poszukiwanie dlaszych przygód.
Realizm w tym momencie był ogromny , klimat żaden. idealny przykład na to że, jeżeli zbytnio nalegamy na realizm gry to traci ona troche swojego uroku .

i jeszcze jedno:
Cytat:
Napisał inwyt
od sesji gdzie z pełną świadomością bezpieczeństwa tworzy się jakąś straszliwą parodię heroizmu. .
A co granie w rpg ma do prawdziwego heroizmu , że używasz tak mocnego zwrotu jak " straszliwa parodia " .
Poświęceniem wyimaginowanej postaci nie ma nic z bohaterstwa , nawet jeżeli się nie wie czy ma ona jakieś szanse na przeżycie , bo pewności nie ma się nigdy. Toć na moje w rpg właśnie idzie o takie zgrywanie bohatera , bo w realu nigdy byśmy tego nie zrobili , i to nie tylko dlatego , ze żyjemy w troche innym świecie.
 
metalslave jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem