Mechanika rzeczywiście odstręcza ilością kostek. Przegięciem było dodanie na obwolucie do "Barsawii" tabelki z wyszczególnieniem rzutów typu: 14k20+12k10+10k8+6k6 (a i to nie było maks w tej tabelce). Po co to komu?
Rasy są chyba jednym z największych atutów tego systemu dla graczy kreatywnych (tym samym odstręczają tych mniej
). Orkowie i trolle odbiegają od standardu fantasy, mają swą kulturę, dążenia, temperament, słabostki. W końcu przestają być bezmyślnymi NPC'ami, da się budować ich osobowości. W tym zresztą pomagają znakomite podręczniki do ras (opierają się w dużej mierze na postrzeganiu świata z danej perspektywy i postrzeganie rasy przez innych). Niestety na wysiłek, jaki trzeba włożyc w wyobrażenie sobie postaci poza schematem nie każdego gracza (i MG) stać.
Twórcy świata trochę to ułatwili dając wyobraźni "podkładki":
trolle=wikingowie; orkowie=koczownicze plemię. Na tej bazie są de facto zbudowane ich rysy kulturowe, od tego można wyjść.