Obserwując całą sytuację przyszedł mi do głowy pomysł jak być może rozwiązać ten problem:
Dlaczego gracze powinni wiedzieć ile sukcesów otrzymali na danym teście? W końcu ukrywając się w zaroślach ciężko powiedzieć czy naprawdę jest się niewidoczny, a gotując zupę zawsze robi się ją najlepiej jak się umie. To, co możemy obserwować to efekty, czyli to, co wynika z naszego sukcesu lub porażki. A gdyby zostawić mechanikę zupełnie MG, razem z informowaniem graczy o wynikach ich obserwacji np. "nie kupujesz jego aktorstwa", albo "czujesz się naprawdę przestraszony". W końcu skąd mam wiedzieć inaczej tylko jak obserwując reakcję jakie wrażenie zrobiło na kimś moje zachowanie ?
Analogicznie w 90% rzutów (pomijam tutaj Taumaturgie, gdzie czasami trzeba rozdzielić jakieś sukcesy pomiędzy możliwe efekty). To niewiele więcej pracy dla MG, a kontrola nad całą sytuacją pozostaje tylko i wyłącznie w jej ręku. I, mam wrażenie, nie byłoby tej dyskusji.
Co Wy i MG na to ?
__________________ Death to all who oppose...Aww, look, a bunny ! xD |