Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-11-2008, 16:47   #361
Qumi
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Pracuję teraz trochę nad alchemikami, z którymi się zmierzycie, ale i ogólnie nad alchemikami jako klasami prestiżowymi. Ci, z którymi będziecie walczyć będą mieć zapewne inne moce, ale tutaj mały zarys, tylko zarys, nie ostatateczna forma, nawet nie dokończona, takiego alchemika stali:

Cytat:
Stalowy alchemik

Kw: k6

Wymagania:
Umiejętności: alchemia 8
Charakter: praworządny
Specjalne: musi go uczyć inny stalowy alchemik, a przynajmniej przekazać podstawy wiedzy

Zdolności klasowe:

Punkty umiejętności klasowych: 2 + mod z int

Umiejętności klasowe: Alchemia, Odcyfrowywanie napisów, rzemiosło, profesja, wiedza(dowolna), zauważanie, koncentracja, czarostwo, zastraszanie.

Biegłości w broni i pancerzu: biegłość w kosach.

Alchemia: Alchemia to rodzaj magii przypominający nieco inwokacje czarnoksiężnika. Jest to magia wtajemniczeń, niezbyt skomplikowane gesty dłońmi, więc można używać w lekkiej zbroi. Czary alchemii nazywane są transmutacjami. Każdej transmutacji alchemik może używać dowolną ilość razy o ile posiada odpowiednie komponenty. Użycie transmutacji to akcja standardowa, prowokująca atak okazyjny. Alchemia opiera się na intelekcie, ST transmutacji to 10 + poziom transmutacji + mod z int. Alchemia i moce alchemika czerpią moc z praw natury, z naginania tych praw jak i wewnętrznej mocy alchemika, którego dusza reaguje na jego surowiec. Każdy typ alchemika ma swoje wyjątkowe transmutacje, których tylko on może używać.

Wyczucie rud żelaza i węgla: Na 1 poziomie stalowy alchemik uczy się wyczuwać obecność rud żelaza i węgla, które są mu konieczne do produkowania stali, która z kolei jest mu potrzeba do swojej dziedziny alchemicznej. Może tej zdolności używać dowolną ilość razy dziennie, musi jednak koncentrować się przez co najmniej minutę, aby wyczuć rudę. Zasięg tej umiejętności to 200 m.

Fuzja w stal: Na 1 poziomie stalowy alchemik uczy się łączyć żelazo i węgiel tworząc tak stal. W tym celu musi on wziąć trochę żelaza, odrobinę węgla zamknąć w dłoni i po 5 minutach otrzyma stal. Jednorazowo może tak przekształcić do 20 dkg stali.

Wyczuwanie drgań: Na 2 poziomie stalowy alchemik uczy się wyczuwania drgań w promieniu 5 m od niego.

Stalowa kosa: Na 3 poziomie stalowy alchemik może uformować ze stali kosę. Dodatkowo każda kosa ze stali, w rękach alchemika stali posiada umagicznienie +1. Stworzenie tak kosy zajmuje godzinę.

Chłód ciszy: Na 4 poziomie stalowy alchemik może za pomocą siły woli i swojej wiedzy o alchemii może zatrzymać wibracje i ruchy cząstek w powietrzu w zasięgu wyczuwania drgań alchemika. W ten sposób zamraża wybrany przez niego obszar zadając 4k10 obrażeń. Może tej zdolności używać 1/3 tury. Jest to akcja standardowa nie prowokująca ataków okazyjnych.

Polepszone wyczuwanie drgań: Na 5 poziomie stalowy alchemik zwiększa zasięg wyczuwania drgań do 10 m wokół niego.

Potężniejsza stalowa kosa: Na 6 poziomie każda stalowa kosa w rękach stalowego alchemika jest traktowana jako kosa z umagicznieniem +2, zdolnością mróz i lód.



Alchemia:

1 poziom

Wydobycie rud(ogólna) – używając magnetyzmu potrafisz wydobyć metaliczne rudy spod powierzchni ziemi z głębokości nawet do 50 m, o ciężarze do 50 kg. Komponent: 10 dkg żelaza.

Stalowe pociski(stal) – poświęcając 1 kg stali tworzysz 3 stalowe pociski, są one skompresowane do małych rozmiarów, lecz dzięki temu są dużo twardsze i właściwie żadna zbroja ich nie dorówna. Każdy pocisk zadaje 1k6 obrażeń, ignorując premie z pancerza czy pancerza naturalnego, krytyk wynosi 19-20/x4, każdy pocisk ma osobne rzuty i może mieć inne cele. Magiczne usprawienie wciąż się liczy, lecz premia ze zbroi nie, czyli np. kolcza koszulka +2 w starciu ze Stalowymi pociskami dodaje do pancerza premię tylko +2, pomijając premię z samej kolczej koszulki. Komponent: 1 kg stali. Jeśli pociski nie ulegną zniszczeniu i zostaną znalezione to mogą być ponownie użyte(z uwagi na wielkość ST odnalezienia ich to 15 + modyfikatory okolicznościowe).
 

Ostatnio edytowane przez Qumi : 03-11-2008 o 16:51.
Qumi jest offline