No i się nie udało. A było tak pięknie
Oczywiście Obce ma rację. Za bardzo poszedłem na skróty i przyjąłem pomysł Wellina, nie zwracając uwagi, że właśnie tworzę Katana-bis. Mea culpa. Już biorę się do roboty i dziś wieczorem przedstawię koncepcję.
EDIT:
Oto kilka faktów z historii Orchii, które pomogą mi w opisie wiary Morghlitha w czasach, gdy rozgrywamy przygodę:
1. Morghlith został bogiem po klęsce pod Osmundem około roku 1040 kalendarza reptilionów, czyli
3152 kalendarza orków. Został wezwany przez Setha, który użyczył mu części swojej mocy i od początku było on bogiem
strachu, martwiaków i śmierci.
2. To po owej klęsce kult jego został zakazany wśród ludzi i elfów.
3. Jest wzmianka o kapłanach Morghlitha (ludziach), którzy podszepnęli pomysł wykorzystania martwiaków w wojnie z malaukami w roku 2971 kalendarza reptilionów, czyli
5083 kalendarza orków.
4. Od tego czasu nie ma nic na temat tego kultu do momentu, aż Katan, w roku 3461 kalendarza reptilionów, czyli
5573 kalendarza orków, wydał wielki edykt, na mocy którego wszystkie religie zyskały równouprawnienie.
5. Aktualnie mamy rok
9445 kalendarza orków, a ostatnie zapiski w historii to rok rok
7023 kalendarza orków.
6. Pierwsi wyznawcy i kapłani Morghlitha byli człowiekiem i elfem, więc rasami, wśród których to wyznanie było zabronione.
WNIOSKI:
Morghlith jest bogiem śmierci, strachu i martwiaków.
Jest bogiem jednoznacznie
ZŁYM, więc jego wyznawcami mogę być tylko istoty
ZŁE.
Równouprawnienie religii nastąpiło prawie
4000 lat temu, w czasie których nie było żadnego, odnotowanego w historii, poważnego "wyskoku" tego kultu. A to daje pewne pole manewru, jeśli chodzi o ewentualne "złagodzenie" lub "ucywilizowanie" wizerunku tej wiary.
Na razie mi zabrakło weny, więc CDN.