Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-11-2008, 21:23   #105
Mira
Konto usunięte
 
Reputacja: 1 Mira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputację
Woltron: Owszem, Twoja postać mogła być 150lat temu w mieście. Nam chodzi o to, żeby nikt nie miał znajomości w nim oraz nie znał na wstępie układu wież.

Wszyscy zamiast marudzić powinni zresztą się cieszyć z tego raczej, bo jaki to wyczyn kreatywny napisać „idę spytać sąsiada, który jest tam strażnikiem”? Tymczasem to Wasze pomysły są w tej sesji szczególnie mile widziane i mogą decydować o dalszym w niej udziale.

Johan Watherman, źle zrozumiałeś. To że Mat (zapewne jutro) opowie Wam nieco o naturze magii w świecie nie oznacza, że pojawi się jakakolwiek mechanika. Gra jest storytellingiem i mówiąc brzydko: powodzenie Waszych akcji zależy głównie od widzimisie MG - od tego więc jak akcje opiszecie, na ile będzie to prawdopodobne i zgodne z KP, będzie rosła lub malała szansa na powodzenie jakiejś akcji.
Niemniej jak już chyba wspominałam na wstępie komentarzy – tylko „większe” czary będziecie musieli tak konsultować, zauroczyć dziewkę kuchenną możecie ot tak, bez konsultacji. Dopiero jeżeli miałaby ona być Waszym źródłem informacji, wtedy trzeba się z nami porozumieć co konkretnie udało się wyciągnąć.

Gettor raz jeszcze: Nie podaliśmy nazwy miasta w rekrutacji, więc opisane przez Ciebie miejsce zamieszkania należy odczytać jako bliżej nieokreślone.

Nimue: Ty również chciałaś losy swojej postaci związać z miastem, jednak w Twoim przypadku chodziło bardziej o karczmę, dlatego postanowiliśmy, że owszem Twoja postać mieszka i pracuje w okolicy, ale... na podgrodziu miasta. Wobec czego sama wewnątrz murów nie masz znajomości, a orientujesz się tylko na tyle, by umieć wskazać najważniejsze instytucje/miejsca (to będzie widoczne na mapie, która niedługo Wam wrzucimy).

Gob1in: Wszystkie działania w sesji są i pozostaną jawne, ponieważ to też nam pokazuje kto potrafi ograniczać swoją postać i oddzielać jej wiedzę od wiedzy własnej, co moim zdaniem chociażby świadczy o pewnej „dojrzałości” gracza i jest niewątpliwym atutem.
Zasady kto pierwszy, ten lepszy nie wprowadzaliśmy, ale (musi być „ale”) zakładając storytelling nastawiamy się na ciągłość fabuły, czyli jeśli ktoś napisał, że coś mówi, to nie możemy unieważnić jego posta pisząc, że zanim się odezwie, zatykamy mu usta.
Jeśli chodzi o pomysły na akcje, to oczywiście może się zdarzyć, że dwie drużyny będą działać podobnie. Przy czym wtedy warto się zastanowić, co jest ważniejsze: działanie efektywne czy działanie ciekawe. W oczach MG bowiem, gracze „dublujący” koncept nie będą zbyt kreatywni, chyba że np. decyzja o działaniu będzie ta sama, lecz inne powody lub będzie tych powodów więcej niż w grupie wcześniejszej. Wówczas jako MG widzimy, że nie jest to tylko odwalanie pańszczyzny i również doceniamy pomyślunek graczy.

Kwestia zamiany w muchę, jastrzębia czy inną tchórzofretkę każdorazowo powinna wyglądać podobnie: Zmieniacie się w poście (o ile czyjaś postać włada taką mocą oczywiście), a następnie deklarujecie gdzie Wasza postać się udaje i co chce osiągnąć. Rozwój sytuacji jednak opisujemy już my.

A i jeszcze jedno. Pamiętajcie, że Serafin nic nie mówiła o Kamieniu Dusz, zatem osoby, których historie nie nawiązują wprost do tego klejnotu, nic o nim nie wiedzą – wiedzą tylko o wielkim skarbie.




Jeśli chodzi o posty:

Ogólnie miło zdziwieni jesteśmy poziomem Waszych tekstów. Przyznam, że baliśmy się tego, że pojawią się 3-4 linijkowce.
Zapał, który aż bije od niektórych to też oczywiście plus, przy czym pamiętajcie: nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Wstrzymajcie się więc od poganiania innych.

Eravier piszemy w 3 osobie, a nie pierwszej na co już zwracał Ci uwagę Mat, dlatego miło jakbyś przeedytował pierwszego posta. Ponadto zwróć uwagę na pisownie, szczególnie w przypadku imion graczy, powinieneś pisać „Biały Kruk” zawsze z dużych liter.

Wieże w mieście są oczywiście tylko dwie, jednak nowoprzybyła postać może się pomylić, dlatego myślę, że posty Woltrona i osób doń się odnoszących powinny zostać.

Woltron proszę nie stosuj cytatów (quote) w sesji, bo to paskudnie wygląda, szczególnie, że jeszcze kod z kursywy Ci nie wyszedł. Starczy wkleić słowa do swojego posta i dodać narracyjny komentarz w rodzaju „ bla bla bla - rzekł ten i ten”.

Avdima jeśli chodzi o wtrącenie dla Morgana, nawet takie kwestie chciałabym, aby były pisane w 3 osobie. Starczy więc zacząć: „Gdy Morgan spojrzał na Vincenta to zobaczył...”

Zak przypominam, że nie macie żadnych znajomych w mieście, chyba że Twój tekst to podpucha, wtedy się nie czepiam.

Nimue kontrowersyjna jest dosyć znajomość z kelnerkami, dlatego prosiłabym albo o usunięcie tego, albo o wprowadzenie elementu rozpoznawczego, czyli np. dziewczyny nie znają Ciebie, ale po stroju rozpoznają gdzie pracujesz.

Sheey proszę byś cofnął nieco akcję swojego posta do momentu przemiany i zadeklarowania gdzie lecisz. Kwestie wieży i wejść do niej dostaniesz opisaną w kolejnym poście MG. Przy okazji chciałam zaznaczyć, że Twoja akcja jest MOCNO ryzykowna, mam więc nadzieję, że była przemyślana.


Ikoik
staraj się nie wtrącać ludziom w monologi, bo oni też w takim razie maja prawo reagować na docinki Twojej postaci. Albo więc mówisz, gdy postać powie wszystko, albo umawiasz się z kimś na dialog na pw lub gg i wtedy wrzucasz całość.

Edit: Uwaga!

Do pierwszego posta komentarzy wrzuciłam poglądową mapę miasta. Pamiętajcie jednak, że wiedza o tym co sie na niej znajduje nie przychodzi ot tak do Waszych postaci, musicie opisać jak jej poszukujecie (co część już zadeklarowała).
 
__________________
Konto zawieszone.

Ostatnio edytowane przez Mira : 24-11-2008 o 21:57. Powód: pomyłka tekstu dla Ikoika i sheeya - już poprawione
Mira jest offline