Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-03-2009, 00:02   #1
Hirin
 
Hirin's Avatar
 
Reputacja: 1 Hirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłość
Mechanika Autorska

Mam założenia pewnej mechaniki. Mechanika ma być prosta i szybka w "obsłudze". Opiera się na czymś takim :
Cechy :

Siła: Wpływa na moc zadawanych obrażeń, dodatkowo daje bonus do niektórych typów broni.
Sprawność: Wpływa na obronę i powiększa atak bronią sztyletową. Odpowiada też za trafienie.
Budowa: Odpowiada za zdrowie i wytrzymałość.
Inteligencja: Odpowiada za manę i powiększa obrażenia zadawane magią.
Mądrość: Odpowiada za manę i powiększa mroczną moc szamańską i demonologiczną.

Do rozdania 50 punktów, możliwych do rozdysponowania dowolnie. Potem cechy można zwiększać przez trening (czytane ksiąg, zapasy, strzały do celu itp.) Nie ma co do tego jakichkolwiek specjalnych zasad, trening podchodzi pod kontrolę mistrza gry. Trzeba jednak pamiętać, iż im lepiej postać jest wyćwiczona, tym trudniej jej będzie się bardziej poprawić.

Do tego dochodzi jeszcze dłuuuuga lista umiejętności. W danej umiejętnści można osiągnąć trzy poziomy :
Podstawowy : Postać zna zaledwie podstwawy tej umiejętności i nie potrafi zdziałać zbyt wiele (np. korzystanie z internetu)
Przeciętny : Postać potrafi zdziałać nieco więcej w tej dziedzinie, jednak nie wychodzi zbyt wysoko ponad innych (np. Stworzenie prostego programu matematycznego)
Wysoki : Postać jest ekspertem w tej dziedzinie. Potrafi w niej zdziałać bardzo wiele. (np. napisać grę komputerową)

Umiejętności można się wyuczyć u nauczycieli (co zajmuje długi czas) lub stosować metodę prób i błędów (to drugie kosztuje bardzo wiele czasu i często się nie sprawdza)

Testy : Testy wykonuje sę w następujący sposób : Trudność (T) jest ustalana przez MG. Jeśli suma atrybutu potrzebnego do danej czynności przewyższa Trudność, test jest przechodzony pomyślnie. Jeśli zaś do testu potrzebna jest umiejętność, MG ustala stopień trudności (ST) potrzebny do zdania testu. Może to być Błahostka, Podstawowy, Przeciętny, Wysoki - te stopnie odpowiadają odpowieddnim poziomom umiejętności - błahostka oznacza że każdy potrafi wykonać tą rzecz.

Jutro opiszę walkę i, jeśli starczy czasu, magię i przykładową kartę postaci.







 
__________________
Wenn ich
Träne dein Herz
und wenn es raubt dir den Kopf
Ich sehe dich deine Seele fliegen?
Hirin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem