Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-06-2009, 14:10   #36
Kelly
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Co do użycia kostek. OK, co kto lubi. Przyznam własciwie, ze nie tylko nie przekonuje mnie ostre kostkowanie, ale wręcz odrzuca. Zgadzam się na użycie kostki i to faktycznie może dodać jakiegoś dreszczyku emocji, ale w pewnym ograniczonym zakresie. Nie widzę możliwości eliminacji gracza, bo mu coś wypadło na kostce. Nie widzę możliwości rzutu kotką na rzeczy naprawdę nieodwracalne. Chyba, że gracz ryzykuje z pełną świadomością i premedytacją, że takie postępowanie może sporo kosztować go. Ale jeżeli jest inaczej, to nie widzę powodu psucia komuś zabawy, bo mu akurat wypadło na kostce nie tak, jak to założył prowadzący grę.

A jednak na początek właśnie radziłbym jakiś system mocno kostkujący. Przede wszystkim dlatego, ze w takich systemach mocno są rozpisane poszczególne sytuacje, co ułatwia wyobrażenie sobie danej sceny oraz zapobiega przegięciom. Początkujący gracz czy GM ma często problem z ocenianiem sytuacji, czasem gracz czuje się pokrzywdzony decyzją, czasem GM nie jest w stanie określić dobrego modyfikatora, tymczasem w takich systemach przeważnie jest to opisane czarno na białym. Nie ma biadań, że GM jest złośliwy.
 

Ostatnio edytowane przez Kelly : 01-06-2009 o 14:17.
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem