Kelly, ja nikomu nie wmawiam, że ma grać w Storytelling. Jak już wspomniałem opieram się tylko na moim doświadczeniu i poglądach. Zgadzam się jak najbardziej aby gracze zaczynali od systemu kostkowego(Sam tak zaczynałem).
Dla Ciebie Kelly jest niezrozumiałe uważanie, że używanie kostek tłumi odgrywanie ról, gdyż zapewne jest profesjonalnym mistrzem gry/graczem i masz styczność z podobnymi sobie ludźmi. Z grami Fabularnymi mam styczność od siedmiu lat, moi gracze od niecałego roku. Ja grałem w mnóstwo systemów i rodzajów sesji. Tu właśnie jest pewien błąd w definicji PowerGammera. Jest to osoba, która wykorzystuje
System i
Mechanikę do osiągnięcia jak najlepszych wyników, co za tym idzie, poprawienie siły swojej postaci. Wierz mi Storytelling ma bardzo mało wspólnego z PowerGammingiem, gdyż nie wykorzystuje atrybutów ani innych dupereli z Karty Postaci.
Cytat:
Natomiast zgadzam się z opinią, ze w każdej postaci jest cząstka nas samych
|
To prawda lecz wyjątkiem mogą być sesje typu Dungeon Crawl w których poza małym opisaniem lokacji, potworów i rzucaniem kostkami nic nie ma. Tak wyglądał pierwszy Dungeon&Dragons, właśnie od tych sesji bierze swoją nazwę, gdzie wchodziło się do ciemnego, cuchnącego lochu i ubijało jak największą ilość potworów a zarazem unikało pułapek. Dziś już tak nie ma, każdy może po prostu sobie włączyć Diablo 2. Słyszałem jednak o Dungeon Crawl Classics module do 4.0, który ma za zadanie przywrócić pamięć tym dawnym dzieją pierwszej edycji Dungeons & Dragons. Może i jestem zatwardziałym storytellingowcem ale przyznam z ciekawości, że bym nawet zagrał w jedną taką sesję. Tak dla sprawdzenia, później i tak bym wrócił.
Cytat:
Widziałbym tu także bardzo dużą rolę osób nieco bardziej doświadczonych, którzy po prostu powinni pomóc takiej osobie dobrać coś odpowiedniego. Dotyczy to zarówno systemu, jak i preferencji samej postaci.
|
Ów tekst przemówił mi do rozsądku, dlatego też przygotuję z góry 8 sesji w czterech różnych systemach mających miejsce w różnych epokach i rodzajach(High Fantasy - Dark Fantasy, Kostkowo - Storytelling ). Sami zadecydują i nie będziemy grać po prostu w to co JA chcę. To ma sens.