W ramach relaksu:
Etapy rozwoju gracza ze względu na postać:
Etap I: "Więc gramy w Wiedźmina w kosmosie?" - Początek kariery, cecha charakterystyczna to że gracz nie wie praktycznie nic o systemie, coś tam słyszał, coś tam czytał, ale jak to połączyć to ma więcej pomysłów niż doświadczeń. Na tym etapie postacie zwykle są zgodne z archetypem i bardzo podobne do tego co twórcy systemu przedstawili jako przykładowe postacie. Np. Krasnolud nie cierpiący elfów i gobasów, z wielkim toporem, żłopiący piwo i szukający złota, dużo złota.
Etap II: Power. Unlimited Power. - Gdy już wiemy o co chodzi, czytamy więcej podręczników i więcej zasad pojawia się ochota na "zhackowanie systemu", czyli stworzenie postaci która w jak największym stopniu kontroluje świat gry. Zaczynamy czerpać motywy z świata gry, pod warunkiem, że jest to opłacalne Przykład: W sumie ten sam krasnolud, tyle że teraz może w jednej rundzie powalić smoka swoim kombosem, a w drugiej uwieść elfkę. No i należy do najstarszej rodziny krasnoludów w uniwersum, oraz tajemnego bractwa krasnoludzkich kowali run...
Etap III "Tam gdzie nie dotarł żaden człowiek" - jak już nasycimy nasze żądze gameistyczne to pojawia się głód ekstremum. Czyli brania takich postaci, które są niezwykłe, rzadko spotykane w danym świecie. Np bardzo rzadka rasa, dziwna kombinacja afiliacji i cech. Przykład Nasz krasnolud jest teraz bardem, boi się walki i lubi naturę. Prawdopodobnie jest też bardzo brzydki, cherlawy oraz obłąkany.
Etap IV Powrót do korzeni - gracz dochodzi do wniosku, że właściwie typowy krasnolud to całkiem fajna postać była tylko coś trzeba pozmieniać, może dodać przywiązane do rodziny i tradycji, albo jedną cechę która go wyróżnia. Postacie z jednej strony są bardzo zbliżone do archetypu, a z drugiej dość często posiadają drobne odstępstwo. Taka postać też garściami czerpie z systemu, ale raczej dla kolorytu niż w poszukiwaniu dopałki.
Etap V ? Jeszcze nie wiem.
A wy na którym jesteście etapie?
A może wiecie co jest dalej?