Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-09-2009, 13:33   #81
Qumi
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Radagast:

1. Te wszystkie statystki i rzuty losowe na każdą okazję - są często nie używane i nie przydatne - ale są. Jeśli zajdzie potrzeba można odnieść się do mechaniki, żeby coś losowo zrobić, zaskoczyć zarówno siebie jak i graczy. To jest opcjonalność, której nie ma często w innych systemach.

2. System opiera się na poziomach, ale jak ktoś napisał w wcześniej - żaden system nie obędzie się bez systemu awansu i rozwoju, który można śmiało nazwać poziomowaniem. Nawet owe rangi w neuroshime są poziomami niejako, tylko bardziej skonkretyzowanymi i wolniej następującymi, oto cała różnica. W DnD zakłada się, że rozwijasz się w konkretnym kierunku i następują momenty przełomowe - dające ci nowe możliwości, ale można to wszystko w miarę swobodnie kontrolować i zmieniać poprzez inne klasy, atuty czy szablony rasowe. I bardzo się mylisz uważając, że wojownik mało się może różnić od wojownika na 1 poziomie

3. H&S... cóż system daje sporo możliwości w tym kierunku, bo z założeń to przecież heroic fantasy, ale nie na tym się kończy. W rzeczywistości system daje sporo możliwości również w innych dziedzinach, system rang sprawia, że postacie są zróżnicowane fabularnie i społecznie. Można ładnie tworzyć socjalne "walki", itd. W podręcznikach jest również dużo więcej miejsca niż na walkę poświęconego opisom świata, realiów, poradom jak trzymać klimat, czym się charakteryzuje psychika danej klasy, rasy. Są całe podręczniki o tym jak choćby seria "Races of..." czy podręczniki rozwijające ideę horroru w sesji, prowadzenia państwa i gospodarki, etc. System oferuje znacznie więcej niż tylko H&S.

4. Sam sobie zaprzeczasz. Piszesz, że to nie prawda, że silne postacie dają graczom satysfakcję, a jednocześnie, że rozwijanie postaci ci ją daje - a przecież rozwijasz ją, aby była silna - w wielu wymiarach, nie tylko fizycznym.
 
Qumi jest offline