Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-09-2009, 21:34   #34
joozio
 
Reputacja: 1 joozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumnyjoozio ma z czego być dumny
Cytat:
Napisał yvain Zobacz post
A ja się nie zgodzę, że szaman to mag. Szamani pełnią funkcje religijne w prymitywnych społecznościach, bliżej im do kapłanów aniżeli do magów. Poza tym polem popisu dla szamanów jest Norska, gobliny wszelakie czy orki a nie społeczności ludzkie, które są bardziej rozwinięte kulturowo.
Muszę się tu zgodzić. Szaman nie wykorzystuje(nie powinien) wiatrów magii. On wykorzystuje BEZPOŚREDNIO żywioły. Jednak nie zgodzę się z tym iż nie można szamana przypisać człowiekowi. Dlaczego nie? A ludzie niby są jednym wiekim umysłem? Wszyscy na jednym poziomie? Muszą być wyjątki. Koniec końców GM, może wpleść na potrzeby sesji Profesję szamana u każdej rasy. Jeżeli chodzi o grywalność , to szczerze powiem że tutaj by się komplikowała sprawa... Calutki system związany z rzycaniem czarów(albo obrzędów/rytuałów itd.) musiałby powstać w zasadzie dla jednej Profesji-ktośpracowity pokombinuje

Ogólnie uważam że nie ma potrzeby wymyślania innych Profesji. Każdy GM, spokojnie może wpleść, jaką kol wiek profesję grywalną, jak i nie grywalną.
 
__________________
Gry fabularne, to dobra pożywka dla umysłu.
TROM
joozio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem