Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-10-2009, 16:56   #15
behemot
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
Co do punktów wolnych, jeśli opisujesz podręcznik pl, to zdobądź errate, errata gs z niej wynika, że Cecha kosztuje 3 PW, zaś umiejka tylko 1. Warto również zaznaczyć, że kolejne poziomy śmocy kosztują poziom punktów wolnych (kolejno: 1,2,3....9) więc koszt to nie jest ciągle 1 do 1.

Ale... to i tak za mało. System tworzenia postaci w GSach łatwo złamać, wykorzystując to, że pewne umiejki są częściej używane (np wywieranie wrażenia vs jeździectwo), kolejna sztuczka dotyczy przekleństw charakteru (+2 PW za dodanie Honorowy - poproszę dwa razy ), różnice w opłacalności zasobów i nagród, sztuczki z Soma i Szóstym Zmysłem (podbijanie cech), zajefajność Zręczności i Ekstrawersji...

Mimo całej sympatii do systemu to muszę przyznać że system tworzenia postaci nie należy do zbalansowanych. Czy to problem?

Niespecjalnie, jeśli gracze nie zgrywają cfaniaków, to system jest przyjemny i prosty. Tylko wymaga od graczy trochę refleksji "skoro ta umiejętność to czysty zysk, to może nie należy jej brać..."

@The man - zawsze możesz samemu zmierzyć się z systemem i zaproponować graczom prostą przygodę na wprowadzenie.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra
behemot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem