Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-10-2009, 07:22   #10
Kelly
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Na temat artefaktów warto byłoby coś napisać. Cały problem tego tekstu jest taki, że jego tytuł "Tworzenie sensownych artefaktów" jest ok, ale treść nie odpowiada na poruszony problem. Sensowny artefakt to taki, który pełni odpowiednią rolę fabularnie. Może być clou sesji, obiektem takim na horyzoncie, który jest mamidłem dla drużyny, może być uosobieniem jakiejś groźby, może być nagrodą, przedmiotem pożądania, czymś wspaniałym, jednocześnie przeklętym etc. Kiedy co tworzyć oraz jak należy wykorzystać? Jaki artefakt mógłby być ciekawym uzupełnieniem określonych sytuacji, jaki zaś nie? Warto okrasić artykuł przykładami pokazującymi właściwe/niewłaściwe konstruowanie sensownych artefaktów. Pokazanie sytuacji, że artefakt może być sensowny przy jakiejś sytuacji, przy innej nie. Wtedy dokładnie mówimy na temat "sensowności". Mieliśmy pewna próbę pokazania, jak konstruować artefakt, nawet jeżeli niezwykle pobieżną, natomiast kompletnie brak odpowiedzi: kiedy, dlaczego? Według mnie autor przedstawił kilka niezwykle ogólnych oczywistości, nie włożył specjalnego wysiłku, ażeby przemyśleć tematykę. Napisanie twierdzenia, że artefakt musi być klimatyczny oraz trudno osiągalny stanowią niewątpliwy truizm. Ale jednocześnie podpadają pod banał. Jest rzeczą normalną wykorzystanie iluś oczywistości pisząc artykuł, gorzej, jeżeli stanowią one jedyne składowe.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem