Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-10-2009, 23:14   #42
Matyjasz
 
Reputacja: 1 Matyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemu
Cóż jeżeli:
Cytat:
Błędnie interpretujesz, jak 80% ludzi.
Tyle osób błędnie interpretuje to nie ich wina. Tylko autora, że napisał tekst nie dający się zrozumieć. (W ewentualność poetyki nie będę wchodził)

Niby wszystko fajnie ogranicza nas tylko wyobraźnia, ale...

No właśnie ale... to jest temat w dziale warhammera. To zobowiązuje do gdybania na temat konkretnego systemu a nie luźnego nawiązania do niego.

Na mój rozum w tym temacie powinno się zamieszczać pomysły na profesje:
Logicznie osadzone w starym świecie i nie naginające podręcznikowego opisu.
Oraz lepiej nie tworzyć bytów ponad miarę, więc wszystko co już jest pokryte w swej funkcji jest mniej lub bardziej zbędne.

Przyczyna kłótni szaman odpada przy pierwszym warunku.
Raz, szaman pasuje to średniowieczno/renesansowego starego świata jak beduin do lasu deszczowego. (I proszę nie mówcie, że stary świat to nie Europa, bo to wiem. Lecz autorzy "na chama" wskazują z jakiego źródła czerpać odniesienia)
Dwa, nie ma magii bez użycia wiatrów. Czy to moc kapłanów, czarna magia, wysoka, kolegiów lub nawet szamanizm goblinów. Wszystko wykorzystuje to samo źródło, różniąc się sposobem jego kontroli.

Choć miejsce na szamana jest. Wśród zielonoskórych. Jeżeli ktoś szykuje dla nich kampanie to może mieć problem z rozwinięciami i listą zaklęć. Tylko na razie pomysły odnoszą się do ludzi.

Przepraszam za offtopic.
 
Matyjasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem