Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-10-2009, 19:55   #1
refi
 
Reputacja: 1 refi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłość
2Dice mechanika do RPG

Chciałbym wam zaprezentować moją mechanikę(w trakcie tworzenia).

KOŚĆI
System używa podstawowo 2 kości: d12 i d20.
Można skorzystać z d8(kość szczęścia, o czym więcej dalej i tutaj, na moim forum).
Do zadawania obrażeń najlepsza będzie d4(np. aby zadać 0-3 obr rzut to d4-1).
Warto mieć d%(dwie d10) do losowania cech w przedmiotach.
Kości opiszę dokładniej w poszczególnych zasadach.


PODSTAWOWY TEST:
Podstawowy test potrzebuje 2 kości(można zmodyfikować zasady):
-d12
-d20
Za dokładną wartość(max) dostaje się 2 sukcesy
Za mniej niż max dostaje się 1 sukces
Aby zdać test trzeba mieć co najmniej 2 sukcesy

Przykład: Otwieranie zamka
Udane
Złodziej ma 5 poziom zręczności i 3 poziom Zabezpieczeń. Zamek jest na poziomie Prosty(+2 do max oczek na kości umiejętności i +5 do max oczek na kości cechy), czyli:
d20 =max. 10(5+5)=> 3 TEST ZDANY[1 sukces za mniej niż max. wartość]
d12 =max. 5(3+2) = > 4 TEST ZDANY[1 sukces za mniej niż max. wartość]
Razem 2 sukcesy(tyle ile potrzeba)
Obydwa testy zdane, zamek otwarty.

Porażka
Nieudane otwarcie, test czy wytrych został złamany:
Złodziej ma 3 percepcji
d20 =max. 8(3+5)=>2 UDANE
Wytrych nie jest złamany, lecz trzeba od nowa rozpocząć otwieranie.

Na razie tyle stworzyłem, więcej będzie na
refisite.dbv.pl
 

Ostatnio edytowane przez refi : 13-10-2009 o 19:57. Powód: bo tak
refi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem