Wątek: Cechy umysłowe
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-10-2009, 13:47   #5
Ptakuba
 
Ptakuba's Avatar
 
Reputacja: 1 Ptakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputacjęPtakuba ma wspaniałą reputację
Dobra, w gruncie rzeczy mnie przekonałeś.
Wystarczy, że MG będzie się trzymać zasady, że mechanika jest po to, żeby rozwiązywać kwestie sporne, a nie, żeby je rodzić. Czyli będzie unikać rzutów tam, gdzie są zupełnie niepotrzebne.

Dobra, czyli zostaje jeszcze jeden problem (i tu już z dyskusji ogólnej przechodzimy na grunt eirański) - jak miałyby działać inteligencja i mądrość?
Inteligencja to zdolności analityczne, może odpowiadać za rzemiosło i naukę (dodatkowe punkty zdolności czy czary przy awansie, łatwiejsze przyswajanie informacji w grze (czyli szybsza nauka nowych zdolności od BNów czy innych BGów))
Problem jest z mądrością. To, z tego co wiem, podejmowanie decyzji, roztropność. I jak to miałoby w mechanice niby działać? :P W DnD to rzut na siłę woli i rzucanie czarów przez pewne klasy. Za siłę woli odpowiada u mnie osobny atrybut, za rzucanie czarów moc magiczna (cecha) i zdolności. Jakieś pomysły? Myślałem nad spostrzegawczością, ale takie ciągi przyczynowo-skutkowe w fabule to raczej gracz powinien zauważać, niech w tym pozostanie jeszcze coś z gry, a nie tylko pisanie/mówienie rzeczy zdeterminowanych przez coraz to kolejne atrybuty postaci :P Tak więc tego typu rzut pozostałby w rzemiośle i czarowaniu w pewnych kategoriach, w innych zaś inteligencja. Myślałem jeszcze nad koncentracją.
 
Ptakuba jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem