Przyjmę 3-5 graczy
sesja zacznie się jak zbierze się 3 graczy a reszta dołączy w czasie gry.
System:
System toczy się w starożytności z tą jedyną modyfikacją ąe na świecie pojawiła się magia.
Na świecie starodawnych kultur, mitologii i Wielkich, pięknych budowli i potężnych wojowników nie brakuje również barbarzyńców - brutalnych i wojowniczych ludzi. Nagle w roku 1900 p.n.e. pojawiły się na globie przeróżne i dziwne istoty
nieznane nikomu uprawiające dziwne, potężne sztuki zwane magią. Ludzie z czasem zaprzyjażnili się z tymi istotami, uczyli ich swoich sekretów a sami równie uczyli się od nich nieznanych ludzkości tajemnic. Najlepsi z ludzi nauczyli się nawet tych tajemniczych mocy (magii). Nazywani są przez zwykłych ludzi magami. Istoty które przybyły na Ziemię dzieliły się na dwie grupy:
-Dobre:
1. Elfowie- wysocy bardzo zręczni i piękni. Niestety są słabo zbudowani i słabi. To głuwnie oni przynieśli magię.
2.Krasnoludzi- niscy, silni, dobrze zbudowani, wojowniczy i bardzo nie zręczni.
Magii nie używają prawie wcale.
3. niziołki(hobbici) - bardzo niscy bardzo szybcy cisi i zręczni. Magii nie używają w ogóle.
-Złe:
1.Orkowie(goblini) - wysocy jak elfowie ale znacznie grubsi i silniejsi .Są głupi i mało zręczni. Lubią nie kiedy używaś magii.
2.Trolle - wielkie głupie umięśnione istoty. Bardzo mało zręczne i bardzo silne.
Magii używają mało.
(oczywiście istnieją wyjątki jak np. dobry ork czy zły krasnolud)
Stworzenia dobre należą do wielkich cywilizacji a złe do barbarzyńców.
Cywilizacje do których można należeć:
WIELKIE:
-Chiny
-Grecja
-Persja
-kraje nordyckie
-Egipt
BARBARZYŃCY:
-Mongolia
-Indie
-Germanie
Profesje:
GŁÓWNE
Chiny:
1.Mnich Tybetański - mnisi buddyzmu używają umiejętności walki (kung-fu)
dla obrony swoich skarbów.(Bohater wcale nie musi siedzieć w świątyniach, ale może być również wojownikiem tam szkolonym).
bronie - haki ,kijj bambusowy,łańcuch, oraz igły.
Umiejętności: kung-fu walka broniami wymienionymi wyżej.
odzież
omarańczowe szaty i czarny pas.
2.Alchemik - wynajduje różne mikstury (np. leczące), nowe rodzaje Metali i ich stopów oraz tworzy proszki magiczne.
bronie: chiński miecz ze złotą rękojeścią, wytwarzane przez siebie proszki i mikstóry ofensywne.
umiejętności:chemia, władanie kataną
odzież: skórzane spodnie i bawełniane koszule(można zmieniać)
3.Wojownik- wojownik przemierzający świat w poszukiwaniu sławy i chwały.
Bronie:katana, ew.jeszcze włócznia
umiejętności:władanie kataną, walka aż do samej śmierci.
odzież:skórzana zbroja i jedwabne spodnie i koszula.
2. Grecja
Hoplita
Bronie włócznia, tarcza(to też broń) i krótki miecz.
odzież:biała tunika, żelazny pancerz i żelazny hełm.
umiejętności: walka włóczniami , mieczami i tarczami.
kapłan:
człowiek obdarzony magią ale grecy uważają że to bogowie obdarowują nadprzyrodzonymi siłami
broń - laska magiczna (różdżka)
umiejętności - używanie różdżek żucanie czarów uzdrawiających.
odzież- szata magiczna.
Obywatel Sparty - obywatel polis Sparty. Podróżuje zazwyczaj po świecie aby mordować barbarzyńców.Bardzo wojowniczy i silny.
broń- krótki miecz i tarcza a podczas bitew jaszcze włócznia.
umiejętności: posługiwanie się każdą bronią białą.
odzież-biała tunika zbroja żelazna i żelazny hełm.
3.Kraje nordyckie:
Wojownik wikingów: Wojownik walczący w wojskach wikingów.Jest on twardym zawodnikem w boju oraz zna się na żeglowaniu.
broń- wielki Młot i miecz/topór oraz tarcza.
umiejętności- wytrwała walka, żeglowanie i walka większością rodzajów broni białej oprócz włóczni i dzid
odzież - zbroja hełm żelazne.
Kapłan boga Odyna/Thora - kapłan modlący się do Thora/Odyna.
Broń - modlitwa do bogów(może na przykład zesłać na kogoś piorun lub gniew boga Thora/Odyna)
umiejętności - są charyzmatyczni, modlenie się do pogów nordyckich
odzież- białe lub (rzadko) brązowe szaty.
<sorry ale zdjęcia nie mogłem znaleźć>
szaman-odprawia różne rytuały leczy ludzi przepowiada przyszłość i tworzy magiczne mikstury i proszki (ale słabsze niż alchemik). podczas rytuałów przywołuje duchy pasywne i ofensywne.
bronie - szamańska laska, magiczne proszki (ofensywne)
umiejętności - zaklinanie, wróżenie, posługiwanie się magią za pomocą laski, odprawianie rytuałów, leczenie i trochę chemia.
odzież różnego koloru szaty, maski różnych potworów czasami marakasy.(często noszą brody).
4.Persja:
łucznik - znakomity strzelec i w dodatku umiejący posługiwać się szablą. Bardzo groźny w większej grupie.
bronie - łuk i strzały, szabla.
umiejętności- strzelanie na daleki dystans nie konieczne celne. posługiwanie się szablą.
odzież: długi płaszcz bardzo i bardzo śmieszna czapka.
"Nieśmiertelny" - najwytrwalsi słudzy i gwardziści sułtana perskiego a jednocześnie najlepsze wojsko Persji.
broń - szabla.
umiejętności - wytrwała walko, bezlitosność i posługiwanie się wszystkim broniami oprócz magicznych.
odzież - czarne ubranie żelazna zbroja i żelazna maska na twarzy.
5.Egipt:
wojowniki: żołnierz egipski (najczęściej po służbie).
bronie - włócznia(naprawdę wytrzymała) i tarcza. Ew. mieczyk
umiejętności - władanie włócznią i tarczą, wielka siła.
odzież - przepaska na pasie.
Kapłan - kapłan modlący się do do egipskich bogów.
Broń - modlitwa do bogów(może na przykład zesłać na kogoś piorun lub gniew bogów.)
umiejętności - są charyzmatyczni, modlenie się do Bogów Egipskich
odzież- białe szaty.
BARBARZYŃCY:
wszystkie plemiona barbarzyńców mają takie same profesje do wyboru:
wojownik: brutalny morderca.
broń - Topór dzida ew. Ciężki miecz.
umiejętności - mordowanie posługiwanie się broniami dwu ręcznymi.
odzież - płaszcz z futra zwierzęcego i ciężkie zbroje.
szaman-odprawia różne rytuały leczy ludzi przepowiada przyszłość i tworzy magiczne mikstury i proszki (ale słabsze niż alchemik). podczas rytuałów przywołuje duchy pasywne i ofensywne.
bronie - szamańska laska, magiczne proszki (ofensywne)
umiejętności - zaklinanie, wróżenie, posługiwanie się magią za pomocą laski, odprawianie rytuałów, leczenie i trochę chemia.
odzież różnego koloru szaty, maski różnych potworów czasami marakasy.(często noszą brody).
profesje dodatkowe to takie jak:
kucharz
myśliwy
kowal
I.T.D.
kilka słów o świecie:
Świat jest taki mniej więcej jak w 1800r.p.n.e z tą jedynie różnicą że na świecie jest magia. Akcja gry zaczyna się w roku 1800 p.n.e. lub później.
Akcja toczy w całej Europie i Azji oraz ewentualnie w Egipcie. Najczęściej jednak w Grecji Chinach i na półwyspie Skandynawskim. Na świecie wszystkie wymienione wyżej nacje żyją w tym samym okresie historycznym. Istnieją wszystkie cudy świata starożytnego oraz wszystkie najważniejsze miasta.
<jak coś jeszcze chcecie wiedzieć pisać śmiało>
SESJA:
Jest rok 1750 p.n.e. w Olimpii odbywają się igrzyska. Nie są to zwyczajne igrzyska ponieważ zaproszono na nie przedstawicieli wszystkich narodów (oprócz barbarzyńców). Do Grecji ściągają tłumy kibiców i zawodników.
Sesja rozpocznie się w czwartym z siedmiu dni igrzysk.
Wtedy to pojawia się na jednej z tablic ogłoszeń w Olimpii taki oto napis:
Dziwne zdarzenie w mojej wsi Hun-ji-ta w chinach środkowych ostatnio zdarzają się od jakiegoś czasu dziwne rzeczy: to wybucha zaraza yo zostajemy napadnięci przez odziały żywych trupów no nadciąga do naszej wioski burza to znowu zostajemy napadnięci przez trupy. wszystkie te plagi nadcią gają za wschodu z terenów na które od dawna nikt się nie zapuszcza.
ja wódz naszej wioski proszę o pomoc. Wymagana niezwykła odwaga i Męstwo. Zarobek będzie nie mały.
podpisano Kin-szu-aj
Karta postaci ma wyglądać tak:
Imię i nazwisko:
Płeć:
Rasa:
Narodowość:<Istoty fantastyczne mają takie same jak ludzie>
Profesja: 'zwykła'/'dodatkowa'
historia:<min 5 zdań , ostatnia informacja to informacja jak postać znalazła ogłoszenie>
charakterystyka postaci:
wygląd:
umiejętności dodatkowe: <wynikające z historii postaci.>
karty wstawiać w tym temacie.
nie robić barbarzyńcy.
<jak czegoś nie wiadomo to pisać śmiało>