Cytat:
w D&D podstawowym wcale nie ma informacji o stylu gry.
|
Rozumiem. Czyli Twoja informacja jest po prostu kłamstwem. Ok. Rozumiem.
Cytat:
Natomiast warstwa fabularna zostaje w podręcznikach podstawowych znacznie zmarginalizowana. Dużo większe akapity o rozwoju postaci, o relacjach wewnątrz drużny mamy więcej slow na temat kto ma kogo leczyć, a kto kogo chronić i z tego powodu się lubią. Tutaj nawet bogowie muszą być rozsiani mechanicznie.
|
Tu już ładny psychologiczny wybieg i próbę udowadniania, że czarne jest białe, bo w zasadzie jest szare: już mówisz w "w podręcznikach podstawowych" a nie "w systemie D&D". Ponadto zaraz zaznaczasz, ze właściwie to nie D&D, tylko:
Cytat:
chodzi mi o edycje do 3.5, bo przyznam, że 4 miałem w ręku krótki czas.
|
Ale idźmy dalej - czy relacje w drużynie i rozwój postaci to taktyka? Aż wziąłem słownik, aby sprawdzić co znaczy taktyka... I okazuje się, że nawet jak się tą definicję bardzo mocno naciągnie to jakoś to nie pasuje. Dokonałeś więc swojej własnej interpretacji zapisów z podręcznika, które podajesz jako niezmienne prawdy i prawidła... Piszesz o sugestiach wynikających z planszy taktycznych - a jakoś nie przyszło Ci do głowy, że są one przygotowane pod D&D Minis? Pod dodatek, a nie określają styl gry? Ach, przepraszam, koniecznie chciałeś udowodnić taktyczność D&D... W ten sposób niektórzy udowadniają, że "Piła" jest filmem edukacyjnym traktującym o sposobach cięcia piłą mechaniczną...
Rodzynek, przy którym odpadłem:
Cytat:
nie światy implikują zazwyczaj styl rozgrywki
|
w ustach Starego, Uznanego WoDowca. Boskie. Po prostu boskie...
Widzę, że po raz kolejny - "nie znam się, ale się chętnie wypowiem". Oczywiście, nie odmawiam Ci prawa do interpretacji świata, podręcznika, kropek na ilustracji... Rób co chcesz, tylko błagam - jak już piszesz bzdury i wciskasz ciemnotę - miej trochę samokrytyki i napisz: "Moim Nieomylnym Zdaniem...., a reszta się nie zna."
Cytat:
Zresztą porównaj sobie WoDa z DeDekiem.
|
Podrecznik do Wampira RE (3ed) - pierwszy z brzegu z mojej półki. Warstwa fabularna: Rozdzialik inspiracje (strona); rozdział motywy sagi (3 strony); przykład gry (5 stron); klimatyczne wstawki przed rozdziałami (7 stron); kilka linii przykładu użycia cechy w niektórych opisach. Reszta z ponad 300 stron (wyrzucam spis treści) - czyli ponad 270 stron - tworzenie postaci i mechanika.