Wątek: .
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-03-2006, 11:18   #19
Darken
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Cytat:
Napisał inwyt
Czy sądzicie, że tu tym bardziej MG powinni zwracać uwagę na to kogo biorą do sesji, bezwzględnie wybierać graczy "pod przygodę" i "pod innych graczy"? Szczególnie, że trudno tutaj zrobić szybką, "rozgrzewkową" sesję, żeby sprawdzić czy grupa umie się zgrać i między sobą i z MGkiem.
Myśle że raczej powinno dobierać się ludzi pod względem znamy/nieznamy. Zapewne trudne jest to do zrobienia, gdy chcemy wziąść ludzi których nie znamy do gry, bo Oni coś wiedzą o RPG. Tu można kłócić się długo, ale uważam że raczej powinniśmy brać tylko takich których w jakiś sposób znamy, inny gracz może coś o nich powiedzieć. W innym przypadku możemy się liczyć (bez szybkiej "rozgrzewkowej" sesji) z rozwaleniem, lub po prostu z nieudaną sesją. Jeśli tylko na początku było źle, a w trakcie przygody stopniowo się polepszało, to pół biedy, przed następną sesją zaproponujemy takiej osobie solówkę/zmianę postaci*.
Przede wszystkim jednak, przed sesją powinno poinformować się o konwencji gry i o stylu w jakim prowadzimy, jak to wcześniej zauważył Pseudo.

*Jestem w stanie częściowo "narzucić" pewien koncept postaci graczowi, jeśli sądze że to pomoże. W innym przypadku lepiej by Gracz zastanowił się nad nową postacią, lub nad lekką jej zmianą.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline