Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-03-2006, 14:45   #11
Banned
 
Reputacja: 1 inwyt nie jest za bardzo znany
 
inwyt jest offline  
Stary 23-03-2006, 15:58   #12
 
bragni's Avatar
 
Reputacja: 0 bragni ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał inwyt
sam z tym podziałem wyjechał, ale dlaczego ktoś miałby tak graczy dzielić i na jakiej podstawie już nie napisał - sorry ale wkurza mnie jak przypisuje mi się fałszywe intencje
bragni przeprasza i prosi o wybaczenie, ale też wypowiedź (przyznaję być może nieco niefortunna) nie odnosiła się do wypowiedzi Szanownej Pani Inwyt.
 
bragni jest offline  
Stary 23-03-2006, 16:03   #13
Banned
 
Reputacja: 1 inwyt nie jest za bardzo znany
 
inwyt jest offline  
Stary 23-03-2006, 19:58   #14
 
toman5on's Avatar
 
Reputacja: 1 toman5on ma wyłączoną reputację
Dokładnie tak inwyt - nie ma co się tu nawzajem gnębić Odmienne poglądy trzeba szanować, tym bardziej na naszym forum, które przecież ma służyć dobrej zabawie i miłemu spędzaniu czasu. Dlatego przepraszam jeśli ktoś poczuł się dotknięty moimi wypowiedziami i wyciągam rękę na zgodę
Koniec offtopa z mojej strony

Cytat:
Napisał inwyt
do jakiego stopnia MG powinien hamować graczy przy tworzeniu postaci? Żeby właśnie nie wychodziły takie sytuacje, że prędzej czy później drużyna na bank się rozpadnie, albo, co gorsza, pożre się między sobą. Czy wg Was uzasadniona byłaby prośba o całkowitą zmianę pomysłu gracza na postać?
Hamować może się źle kojarzyć, ale wszyscy wiemy o co chodzi. Uważam, że takie sytuacje są wręcz koniecznością niekiedy. Oczywiście nie przeczę swemu zdaniu co do realizmu odgrywania, ale czasem godzę sie na "naginanie" o czym już pisałem kilka postów wyżej. Po prostu sądzę, że należy zachować umiar w tworzeniu "indywidualności" i pamiętać, że jest coś takiego jak "grupa". A często jej dobro należy postawić ponad wszystko, nawet realizm grania (w granicach rozsądku jak zawsze) Bo jaka frajda jest w odgrywaniu aż do bólu postaci, która nijak ma się do reszty? Gdy widać, że zaowocuje to tylko rozpadem grupy i końcem przygody? Oczywiście zawsze można do końca trzymać się własnej wizji postaci bez oglądania na skutki takiego postępowania - nikomu nie można tego zabronić. Na tym polega przecież rpg - każdy ma znaleźć tu coś dla siebie.
Sensowne wydaje mi się wcześniejsze rozeznanie się MGka w wyborach graczy. Wtedy zawsze jest ten czas by coś zmienić, ustalić, delikatnie "nagiąć". W momencie rozpoczęcia sesji jest już raczej po przysłowiowych "jabłkach" - można na upartego, ale taka radykalna zmiana profilu postaci (oczywiście jeśli nie jest fabularnie naprawdę dobrze uzasadniona) jest wg mnie najgorszą możliwą rzeczą. Dlatego jeśli chodzi o prawo Mistrza do "wymuszenia" zmiany pomysłu gracza na postać jest to wg mnie dopuszczalne - jaki sens zaczynać bowiem zabawę gdy wiadomo, że ostatecznie skończy się bardzo szybko ze względu na niekompatybilność postaci. Szkoda czasu, starań, pracy i zachodu.
Nie traktujcie tego jednak jakbym twierdził, że postacie mają być takie jakie pasują MGkowi do rozgrywki - co to to nie! Pisałem w temacie o przerywnikach jakie mam zdanie o takich leniwych MGkach Twierdzę jedynie, że czasem MG musi ingerować (mniej lub bardziej) w tworzące się postaci - dla dobra przygody i zabawy wszystkich uczestników. Jeśli już podejmuje ten krok to oby zrobił to odpowiednio wcześnie
 
__________________
You're another sh... talking punk to me
You're living inspiration for what I never wanna be
And I see, you've been blinded by what you believe
And now back up and sit down, shut up and act like you need to be
toman5on jest offline  
Stary 23-03-2006, 21:33   #15
 
Pseudo's Avatar
 
Reputacja: 1 Pseudo ma wyłączoną reputację
Przy tworzeniu postać MG powinien dać pewne założenia. Np."nie chcę aby ktoś miał zły charakter" albo "nie chcę na sesji postaci homoseksualnych". Druga sprawa to ustalić konwencję sesji, czy to ma być heroic, dark czy jest cuś innego. Jeżeli gracze się zastosują to nie ma problemu. To chyba wszystko.
Sam zazwyczaj nie daję żadnych ograniczeń (czego teraz akurat żałuję bo jeden gracz sobie zrobił postać w "skośnych" klimatach, które nijak mają się do konwencji i co gorsza settingu [Eberron]) bo lubię rozpad w drużynie, konflikty, sprzeczki i zdrady. Bawi mnie gdy gracze muszą uważać co mówią, pilnować pleców itd. A sam jako MG sprawdzam się czy potrafię wymyślić dalej taki scenariusz aby gracze się nawzajem nie pozabijali i co więcej współpracowali i żeby w dodatku nie był to z mojej strony iluzjonizm.
 
Pseudo jest offline  
Stary 23-03-2006, 21:45   #16
Banned
 
Reputacja: 1 inwyt nie jest za bardzo znany
 
inwyt jest offline  
Stary 24-03-2006, 08:22   #17
 
bragni's Avatar
 
Reputacja: 0 bragni ma wyłączoną reputację
Cytat:
do jakiego stopnia MG powinien hamować graczy przy tworzeniu postaci? Żeby właśnie nie wychodziły takie sytuacje, że prędzej czy później drużyna na bank się rozpadnie, albo, co gorsza, pożre się między sobą. Czy wg Was uzasadniona byłaby prośba o całkowitą zmianę pomysłu gracza na postać?
Zadajesz trudne pytania na które nie ma prostych i jednoznacznych odpowiedzi.
To złożony problem i zależy od różnych czynników (podam kiilka przykładowych - kolejność przypadkowa):
1) jak dobrze znają się MG i gracze ? Jakie mieli ze sobą doświadczenia ? Wiadomo, że MG nie znając graczy nie ma pojęcia, czym zbytnia swoboda się kończy. Idealnym rozwiązaniem, jeśli chcemy współpracować dłużej jest rozegranie startera czy dwóch i sprawdzenie o co w ogóle tym graczom chodzi. A gracze zapoznają się z MG. Jeśli MG zna swoich graczy - to sam wie, co ma robić, bo pamięta, ile razy i w jakich okolicznościach rozwalili mu sesję;
2) czy MG/gracze bardziej kładą nacisk na realizm - ale brzydkie słowo - odgrywania postaci, czy preferują elementy gamistyczne lub narratywistyczne, np. są skłonni poświęcić częśc realizmu dla dalszej kontynuacji narracji;
3) czy gramy jednostrzałówkę lub nastawiamy się na jedną tylko kampanię, czy też po prostu bierzemy podstawkę i decydujemy się, że póki nam się podoba, to gramy dany system ile wlezie. W pierwszym przypadku często konieczne jest zdefiniowanie przez MG preferencji co do BG, w drugim może być różnie (np. zależnie od pkt 1 i 2). Wiele zależy od settingu. Np. w ArsMagice BG mają kilkadziesiąt - sto kilkadziesiąt lat, żeby się dotrzeć, w związku z tym początkowe trudności wywołane różnorodnością i wynikającymi z cech postaci oraz samego settingu animozjami po jakiś 50 latach (czasu w grze) stają się powoli zaletami;
4) na ile MG jest przywiązany do tego, co ma w kajecie, a na ile pozwala graczom na tworzenie własnej fabuły. Czy w danej grze chodzi o "przejście przygody", czy też MG po prostu zarzuca temat, organizuje świat otaczający, a BG radośnie sobie hasają po okolicy;
5) no tak, 5 i kolejne . Wystarczy przeczytać fragmenty o zdradach w drużynie w postach Pseudo i Inwyt.
Aha, no i jednak (przyznaję z przykrością) muszą być ograniczenia, jeśli wynikają z settingu. Sam pamiętam wojny z dzielnym elfem - czarodziejem w Młotka, który zawsze chciał być zły albo chaotyczny. Mnóstwo przy tym było zabawy, ale problem też był dość poważny.
 
bragni jest offline  
Stary 24-03-2006, 11:03   #18
Banned
 
Reputacja: 1 inwyt nie jest za bardzo znany
 
inwyt jest offline  
Stary 24-03-2006, 11:18   #19
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Cytat:
Napisał inwyt
Czy sądzicie, że tu tym bardziej MG powinni zwracać uwagę na to kogo biorą do sesji, bezwzględnie wybierać graczy "pod przygodę" i "pod innych graczy"? Szczególnie, że trudno tutaj zrobić szybką, "rozgrzewkową" sesję, żeby sprawdzić czy grupa umie się zgrać i między sobą i z MGkiem.
Myśle że raczej powinno dobierać się ludzi pod względem znamy/nieznamy. Zapewne trudne jest to do zrobienia, gdy chcemy wziąść ludzi których nie znamy do gry, bo Oni coś wiedzą o RPG. Tu można kłócić się długo, ale uważam że raczej powinniśmy brać tylko takich których w jakiś sposób znamy, inny gracz może coś o nich powiedzieć. W innym przypadku możemy się liczyć (bez szybkiej "rozgrzewkowej" sesji) z rozwaleniem, lub po prostu z nieudaną sesją. Jeśli tylko na początku było źle, a w trakcie przygody stopniowo się polepszało, to pół biedy, przed następną sesją zaproponujemy takiej osobie solówkę/zmianę postaci*.
Przede wszystkim jednak, przed sesją powinno poinformować się o konwencji gry i o stylu w jakim prowadzimy, jak to wcześniej zauważył Pseudo.

*Jestem w stanie częściowo "narzucić" pewien koncept postaci graczowi, jeśli sądze że to pomoże. W innym przypadku lepiej by Gracz zastanowił się nad nową postacią, lub nad lekką jej zmianą.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline  
Stary 24-03-2006, 19:24   #20
 
Mortiis's Avatar
 
Reputacja: 1 Mortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znanyMortiis wkrótce będzie znany
Ja natomiast jestem za całkowitą wolnością wyboru graczy. Dotyczy to nie tylko wyboru przy tworzeniu postaci , ale również podczas wykonywanie/zaczynania przygód/misji ( niepotrzebne skreślić ), gdyż jako gracz wolałbym mieć wolną wolę podczas zachowania "własnej" postaci. Jak już wcześniej zauważono gra ma przynosić radość i relax, a co bardziej flustruje niż gra z narzuconym zachowaniem?

Jeśli chodzi o grę ze znajomymi lub nieznajomymi to muszę powiedzieć, iż obie opcję mają swoje plusy i minusy.
Granie ze znajomymi głównie wiąże się ze znajomością ich zachowania, przewidywania czynności i planowania, co za tym idzie, MG może przygotować sesję z różnego rodzaju elementami, których gracze nie mogliby przewidzieć. Natomiast gra z nową ekipą dają bardzo duże pole do popisu zarówno graczom jak i MG. Każdy jest nowy, ma własny sposób bycia i zachowania. Może się wykazać, zapewni, że są pożyteczni i całkowicie niezbędni dla grupy, co w gronie przyjaciół nie zawsze działa, gdyż wszyscy znają swoje możliwości i teksty typu " niech on/ona to zrobi ma podobne umiejętności" są raczej spotykane.

Niestety rozłamu w drużynie nie można uniknąć ( nie mówię o całkowitym rozdzieleniu drużyny, gdyż to zabójstwo dla MG ), gdyż każdy jest unikalną osobowością i mniejszych lub większych strać nie da się uniknąć.


Dziękuję za uwagę.

[user= 973,1055] Pewnie są jakieś błędy. :-p [/user]
 
__________________
Give me your soul, give me your black wings
I'm the Devil, I love metal !!
I'm the Devil I can do what I want !!
Mortiis jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172