Ja natomiast jestem za całkowitą wolnością wyboru graczy. Dotyczy to nie tylko wyboru przy tworzeniu postaci , ale również podczas wykonywanie/zaczynania przygód/misji ( niepotrzebne skreślić
), gdyż jako gracz wolałbym mieć wolną wolę podczas zachowania "własnej" postaci. Jak już wcześniej zauważono gra ma przynosić radość i relax, a co bardziej flustruje niż gra z narzuconym zachowaniem?
Jeśli chodzi o grę ze znajomymi lub nieznajomymi to muszę powiedzieć, iż obie opcję mają swoje plusy i minusy.
Granie ze znajomymi głównie wiąże się ze znajomością ich zachowania, przewidywania czynności i planowania, co za tym idzie, MG może przygotować sesję z różnego rodzaju elementami, których gracze nie mogliby przewidzieć. Natomiast gra z nową ekipą dają bardzo duże pole do popisu zarówno graczom jak i MG. Każdy jest nowy, ma własny sposób bycia i zachowania. Może się wykazać, zapewni, że są pożyteczni i całkowicie niezbędni dla grupy, co w gronie przyjaciół nie zawsze działa, gdyż wszyscy znają swoje możliwości i teksty typu
" niech on/ona to zrobi ma podobne umiejętności" są raczej spotykane.
Niestety rozłamu w drużynie nie można uniknąć ( nie mówię o całkowitym rozdzieleniu drużyny, gdyż to zabójstwo dla MG
), gdyż każdy jest unikalną osobowością i mniejszych lub większych strać nie da się uniknąć.
Dziękuję za uwagę.
[user= 973,1055] Pewnie są jakieś błędy. :-p [/user]