Mechanika
obrażenia i odporności dzielą się na
sieczne/obuchowe/kłute
każda część ciała ma pewny zakres wytrzymałości
głowa 80
ręce 90
ramiona 100
szyja 90
brzuch 100
klatka 110
krocze 80
górne partie nóg 100
dolne 90
zwiększać wytrzymałość danych partii ciała można tylko atutami oraz BUDOWĄ
jest też ogólna pula wytrzymałości równa 100 ona odpowiada za np wykrwawienie się czy otrucie można też ja zwiększyć atutami
wspomagać naszą wytrzymałość można za pomocą zbroi
np ciężka zbroja płytowa daje nam sieczne +60/kłute +40/obuchowe +40
do tego dochodzą hełmy/karwasze/naramienniki/buty/nagolenniki
zbroja chroni sama klatkę i brzuch i czasem szyje oraz górna partie nóg jeśli jest to np zbroja turniejowa
sam hełm np hełm garnczkowy daje nam +50 na głowę odporności na kłute i sieczne ale na obuchy tylko 30
przy czym aby zadać obrażenia na poszczególne partie ciała trzeba pierw przełamać obronę np zbroi płytowej przy każdym trafionym ataku
aby zachować realność i balans taka zbroja ogranicza nas i spowalnia dzięki czemu np lekka postać jak zabójca dostaje premie +2 do uników podczas walki z tak ciężko opancerzonym przeciwnikiem do tego dochodzi broń jeśli np rycerz walczy bronią cieżką i powolną jak młot 2h to taki zabójca dostaje kolejny bonus +2 do uników czyli razem +4 dzięki temu zachowuje się balans postaci
pod zbroją płytową można nosić maksymalnie koszulkę kolczą która zapewnia 10 odporności na sieczne/50 na kłute/0 na obuchy
czyli podliczając aby zranić wojownika w klatkę piersiową trzeba przebić się przy trafionym ciosie przez 70 siecznych/90 kłutych/40 obuchowych
broń każda ma swój własny przelicznik
np Topór 2h ma siecznych 50/obucha 10(okazyjnie)
za obrażenia rzucamy k100/k10
do tego dochodzi przelicznik od BUDOWY/atutów/broni
czyli na przykładzie
powiedzmy że pan Wregan pół ork
posiada 80 pkt wytrzymałości głowy na czysto + 20 od atutu(twarda głowa)+20 od BUDOWY czyli razem 120pkt + ciężki hełm zapewniający mu 50 na sieczne
jego przeciwnik uzbrojony w topór 2h wyrzuca udane bardzo celne trafienie kością k20
rzut na dmg(k100/k10) 80+ 50 od topora +20 od BUDOWY bo posiadał jej 12
razem 150
czyli przełamał mu obronę hełmu -50 i na czysto wchodzi mu 100 dmg na głowę
Wreganowi pozostaje 20
tutaj pada rzut na próg bólu powiedzmy że GM wymaga przynajmniej rzutu o zakresie 15
wypada nam 8 +2 od budowy +1 od atutu(zwiększony próg bólu)
razem 11
Wregan słania się na nogach zalany krwią
to był przykład bardzo silnego ciosy z bardzo potężnym przeciwnikiem
dzięki temu w grze zachowuje się realizm
jak na prawdziwym polu bitwy
a nie latanie z 500 pkt życia i tankowanie wystrzału z flaka88 na klatę
do tego dochodzą uniki/odskoki/parowanie/obrona tarczą
dla wyjaśnienia
BUDOWA- co 2 pkt tej statystyki licząc od 8 możemy wzmacniać o 10 jakąś część ciała albo obrażenia
czyli np mając człowiekiem 10 budowy na 5 poziomie
człowiek ma 8 budowy na początku +1 jako główna +1 na 5 poziomie
ma możliwość dodania 10+ wytrzymałości w jakąś część ciała lub dodania 10+ obrażeń
do tego na początku dostajemy do rozdania 30 punktów do rozdania miedzy części ciała
na tym koniec na dzisaj |