Wracając do Bloodsoul - tak mogę pomóc przy mechanice i opisać nieco świat.
Wolsung: Magia Wieku Pary
Mechanika z punktu widzenia gracza może się czasem przydać. . Macie kości k10, określone ST rzutu, rzucacie. Możliwy jest sukces, porażka i podbicie. Podbicie występuje wtedy gdy przekroczycie wartość sukcesu o 5 oczek. To mniej więcej tyle ile potrzeba wiedzieć. Reszta przyjdzie na chłopski rozum, czyli np. co daje umiejętność wiedza akademicka... itd.
Fabularnie jest to świat po I wojnie światowej, w klimatach wiktoriańskich z elementami magii i steampunka. Kraje są takie same jak w europie głównie, ale mają inne nazwy. Alfheim w którym gracie to Anglia rządzona przez elfy. Elfy jednak są tu raczej jak baśniowe istoty fay, czyli ulotne, kapryśne, piękne. Alfheim to też kraina sporych tradycji, a więc kultura osobista, maniery i etykieta są dość ważne.
Nie trzeba wyjaśniać czemu się znalazło w rezydencji Chaucerów. To już jest wyjaśnione. Każda postać jednak zasłynęła z jakiegoś powodu i mechanicznie każda postać ma już jakieś osiągnięcie za sobą, sławę. I to trzeba opisać. Na pierwszej stronie jest karta postaci w excelu, mogę przy niej pomóc jak powiecie co za postać chcecie.