Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-05-2010, 09:57   #5
behemot
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
Posty

W ramach wstępu, o ile tekstu wygenerowałem dużo, to w gruncie rzeczy gramy normalnie, choć opisy są zawiłe, to przeważnie chodzi o coś bardzo prostego.

Wygląd wpisów
Stosujemy narrację trzecioosobową czasu przeszłego.
Wypowiedzi postaci piszemy kursywą i oznaczamy myślnikami.
Myśli postaci również kursywą jednak oznaczamy tyldami, lub też możemy opisać myśli jako narrator.
Pogrubienie stosujemy by coś zaakcentować, np zmianę lokalizacji, użycie przedmiotu, zwrócenie się do postaci, albo wykorzystanie umiejętności jeśli uznamy to za stosowne. Czyli nie jest to konieczne, ale dobre podkręślenie może ułatwić orientacje i późniejsze wyszukiwanie.
Nie stosujemy kolorków w części fabularnej (chyba że jako element ukryty przed graczami, widoczny tylko dla MG).
Można dodawać muzykę w formie linku, najlepiej link wycentrować albo wtopić w tekst. Nie zagnieżdżamy auto odtwarzających się plików muzycznych. (bo to zło i powinni za to banować bez ostrzeżenia)
Można dodawać obrazki, obrazki w postach centrujemy, a także przycinamy tak by ich rozmiar był stosowny do ilości tekstu. Obrazek powinien pasować klimatem do sesji i wpisu.
Należy znaleźć sobie awatarek postaci, nie musi być 100% zgodny z opisem, byle klimat się zgadzał. Obrazek postaci muszą mieć szerokość 150pks. Długość(wysokość?) dowolna tylko pamiętajcie o wymogu "post na awatar"
Minimalna długość wpisu to "na awatar", serio nie wymagam od nikogo pięknych postów za każdym razem i traktatów o łuskaniu fasoli czy innych rozmyślań nad mokrą magdalenką. Niemniej raz na jakiś czas fajnie zobaczyć epickiego posta.

Czas na odpisy
Gracze mają na odpis 5 dni. Potem zaczynam potworzyć posta nie czekając na spóźnialskich, a że mi to trochę zajmuję, to jest jeszcze szansa by się wstrzelić. Rygor postowania zostaje poluźniony w przypadku świąt/sesji/wakacji/padu serwera itp.
Jeśli ktoś się nie wyrobi z postem, niech napisze w komentarzach, można pasować. Można też zamiast pisać posta dać deklaracje (tylko lepiej ją pogrubić, żebym zauważył). Nie stosuje żadnych kar/nagród za frakwencje. Jeśli ktoś przegapi kolejkę, to jego postać będzie robić to co jej każą, albo to co wymyśli MG (przeważnie nic ciekawego, albo to co mi pasuje do scenariusza).
Tura nie istnieje. Czyli nie ma przymusu pisania tylko jednego posta na tydzień, albo czekania na odpis MG. Tak samo ja jeśli jest okazja by komuś odpisać to pewnie to zrobie.
W większości sytuacji inicjatywa gracz=inicjatywa postaci.
Im szybciej pojawią się odpisy, tym szybciej ja będę mógł odpisać. W większości sytuacji lepiej napisać dwa posty 0,5a4 niż jeden a4 na tydzień.

Wymiana informacji
Pytania i deklaracje można składać na GG (nie ukrywam się) lub PW, albo też w komentarzach. Zamiast/obok/przed pisaniem posta można złożyć stosowną deklarację w komentarzach, np. najpierw wypytać zadeklarować jakieś działanie, a gdy ja odpiszę odpowiedzi i skutek akcji gracz sklei z tego ładnego posta. Tryb deklaracji w szczególności może dotyczyć scen akcji typu walka/skradanki/pogonie.
Ważne: czasem zamiast pisać posta będę wrzucał wam potrzebne informacje w komcie i nadzieją, że sami go sobie napiszecie.
Jeśli komuś tak wygodniej, to na końcu posta fabularnego może dodać notatkę dla mg w tagu (ukryj="behemot"), najlepiej na niebiesko, żebym wiedział iż to ukryte. Ukrycie da się obejść drukując temat lub czytając subskrybcje, ale jako ochronę współgraczy przed spoilerem/brzydkimi notatkami się sprawdza.
Jeśli pojawi się taka potrzeba stworze temacik na deklaracje i informacje by nie mieszały się z pogaduchami.

Narracja
Na tyle na ile to możliwe staramy się pisać w sposób ciągły, czyli jeśli napisałem, że drużyna przeszła przez park i dotarła do drzwi, to drużyna powinna pisać swe posty od momentu gdy są już przy drzwiach i naciskają klamkę, a nie odtwarzać drogę przez park jeszcze raz (i tak 7 razy). Tak by układały się w spójny tekst jak opowiadanie, albo kostki domina.
[E12.05]Chyba, że powtórzenie czemuś służy (ekspozycji postaci) i nie potrafimy inaczej.[/E]
Również w przypadku dialogu dobrze jest unikać powtórzeń (choć jest to trudniejsze), w przypadku dialogów z npcami dobrym pomysłem, jest przesłać mi pytania przez PW i z otrzymanych odpowiedzi/instrukcji skleić dialog. Ewentualnie można zagrać w ping ponga na PW i wleić posta z całości.
Wyjątkiem jest "prawo pierwszego posta" kiedy to ogólnie opisujemy bardziej naszą postać, a mniej historię. Natomiast rwanie czasoprzestrzeni w środku sceny akcji albo dialogu jest bardzo źle widziane.
Gramy scenami, czyli opisujemy tylko te wydarzenia, które są ważne, nie ma potrzeby śledzenia postaci na każdym kroku. Jak coś jest nudne to wystarczy napisać, że się wydarzyło i przejść do czegoś ciekawszego. np "Po kolacji Juan poszedł kupić zapas broni i granatów."
Na sceny koloru (czyli te kreujące postać, albo tworzące klimat) będzie czas między scenami głównego wątku.

Gracze mają dość duże możliwości wpływu na rzeczywistość gry, mogą opisywać świat wokół siebie, przypadkowych bnów czy też bnów zależnych od nich, jak również tych ważniejszych pod warunkiem zachowania ich stylu. Mogą też przywoływać elementy otoczenia, które są im do czegoś potrzebna o ile dany element ma szansę zaistnieć w danym otoczeniu (np młotek w warsztacie). Jeśli gracz chce wywołać coś mniej prawdopodobnego musi wydać punkt dziwu by wywołać "zbieg okoliczności" (młotek na środku ulicy). Nie stosuje mikrozarządzania, czyli to gracz wie co jego postać nosi przy sobie, jeśli uzna że zawsze ma kawałek sznurka to spoko, może go wyciągnąć z kieszeni. Gracz moze również poprowadzić akcję w momencie gdy jej wynik jest przesądzony (np gdy jego postać wykonuje łatwy test w dziedzinie w której postać jest wybitna), czasem dotyczy to również konfliktów z npcami, jeśli gracze mają wyraźną przewagę. (np walka wybitnego szermierza z jakimiś bandytami na nocnych uliczkach) Czyli macie dużo swobody.
Nie widzę nic złego w modowaniu postaci współgracza swego pod warunkiem że gracz na to zezwala i nie robi się z jego postaci ostatniego łosia.

Główne ograniczenia graczy dotyczą: złowieszczych artefaktów, oraz miejsc szczególnych, a także bardzo ważnych bnów oraz ulubioncyh bnów mistrza gry (choć dwóch ostatnich można częściowo używać pod warunkiem zachowania stylu). Nie brzmi to zbyt precyzyjnie, ale po jakimś czasie da się wyczuć która sytuacja jest niebezpieczna, a która swobodna. Jak ktoś nie wyczuje granicy, to przeważnie nie stanie się nic złego.

Odwołanie do mechaniki
Rzuty wykonuje się wtedy gdy jest wątpliwość czy dana akcja może się powieść danej postaci, czyli albo gdy jej statsy nie sa odpowiednio mocne, albo gdy pojawiają się utrudnienia (mało czasu, stres, ostrzał). Jak ktoś ma dobrą akrobacje i wigor to może skakać po dachach do woli bez rzutów. Ewentualnie utrudnieniem może być stres/ograniczenie czasowe. Wtedy też może dojść do rzutów.
Do rzutów dochodzi również wtedy gdy dochodzi do różnicy zdań między graczem i mną co do tego jak powinna się skończyć dana akcja. np.: Jeśli ktoś mi zaoferuje, że jego postać pokona przeciwnika po zażartej walce w czasie której zostanie poważnie zraniona, może się wykpić z rzutów.
W przypadku wygrania rzutów ma się prawo do wyniku, a nie przymus. Znaczy nawet jeśli udał nam się rzut, to możemy opisać tak akcje jakby nam się nie udał, albo jakby udał się częściowo, pojawiły się komplikacje i efekty uboczne czy co tam chcecie.
Nie ma nic złego w żądaniu rzutu przez gracza.
Przypominam, że wykorzystywanie mechaniki przeciwko współgraczowi swemu jest złe.
 
__________________
Efekt masy sam siÄ™ nie zrobi, per aspera ad astra

Ostatnio edytowane przez behemot : 12-05-2010 o 01:11.
behemot jest offline