Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-08-2010, 00:05   #13
behemot
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
Parę informacji o nazwach własnych, ktore pojawiły się w sesji. Będzie aktualizowane.

Miejsca:

Archipelag Feshsham - czyli wyspy tworzące lenno szejka Adila, znajdują się na planecie Madok, która oficjalnie należy do Ligi. Archipelag tworzy 7 wielkich wysp, oraz wiele pomniejszych. Klimat jest wilgotny i raczej ciepły, południowe wyspy sięgają tropików. Ludzie żyją z połowów, z wydobywanych spod dna surowców, uprawy na największych wyspach, a także przypraw wytwarzanych z endemicznych roślin/skorupiaków czy innych owoców morza. W Archipelagu przez wiele lat można było spotkać Oroymów z szczepu Tapol, których ławica znajduje się na zachód od wysp, ponoć na wschód jest jeszcze ławica Rylenów, ci jednak ukrywają się. Archipelag nie jest szczególnie rozwinięty technologicznie, większość terenów utrzymuje się na poziomie stali i pary, choć zwłaszcza na Aaynie można spotkać bardziej zaawansowane cuda. Choć żeglarzom nie brak wiary, to daleko im do fanatyzmu.
Wielkie wyspy:
Torkaya - największa z wysp, ma całkiem sporo plantacji i to plantatorzy są dominującą siłą.
Aayn - nieco mniejsza, za to posiada największy port i najludniejsze miasto, istotny w skali planety.
Samara - wyspa niemal w całości zajmowana przez Szejka. Kiedyś zbuntowana, obecnie trzymana twardą ręką, na jej powierzchni znajduje się kilka plantacji, ale też pałac szejka, poligon wojskowy, oraz więzienie. Wyspa położona na uboczu.
Masra - zbuntowana wyspa na dalekiej północy, pokryta dżunglą, w której ukrywają się rebelianci, niektórzy z nimi handlują, choć wszelkie takie kontakty są monitorowane przez ludzi szejka (podejrzenie o przemyt broni). Na wyspie znajduje się społeczność Shantorów (wykorzystywanych onegdaj jako robotnicy i tragarze) Ponoć Szejk chce "zaprowadzić porządek" jednak nie raz guerille dały odpór.
Sorya i Miyi - niegdyś zbuntowane północne wyspy, teraz jakby spokojniej, ale to pewnie pozory.
Gazeera el Mook - najbardziej wschodnia wyspa, wyspa o złej sławie przeklętego miejsca, ponoć zamieszkała przez złe duchy, które sprowadzają na ludzi choroby i przemieniają ich w chodzące trupy. Mieszkańcy Mook są bardzo przesądni, ale też dają wiarę tzw. Szamanom - zapewne Gandżystom.

Zakazane Wody - duży akwen na wschód od Archipelagu, niezbyt przyjazny dla żeglugi, choć znajduje się na linii szlaków wodnych, a także jest bogaty w surowce i ryby. Miejscami dość płytki, powiadają że kiedyś to była wyspa, która ze względu na grzechy jej mieszkańców zapadła się pod wodę. To tu giną statki, główne oznaki to zdradziecka pogoda, sztormy pojawiają się znikąd, zawodna technika, która przestaje działać, oraz istoty z głębin, które ponoć porywaja marynarzy z pokładu. Na zakazanych wodach znajduje się rafa dzwonów i rów Luminy.
Rafa dzwonów - nazwa pochodzi od dźwięku, jaki słychać w tym miejscu jeśli ktoś jest dość głupi by się tu zapuścić. To tu znaleziono Sarkofag.
Rów Luminy - głęboka na kilka kilometrów otchłań blisko rafy dzwonów.

Aayn - czyli co można spotkać w wielkim mieście:
Złota Latarnia - morska latarnia nazwana tak od żółtawego kamienia, z którego została wzniesiona, oraz złotej kopuły na szczycie, która za dnia odbija promienie słoneczne. Nocą na szczycie pali się ogień wskazujący drogę statkom.
Przystań - Największy port kontrolowany przez Gildię Żeglarzy. W przyległej dzielnicy portowej można kupić niemal wszystko.
Port Perrido - głównie astroport przyjmujący latające statki, ale ma też niewielki basen dla statków morskich. Kontrolowany przez Przewoźników.
Pustelnia Eskatoników - niewielkie zgromadzenie zaledwie paru braci, do tego niezbyt wpływowych. Sama pustelnia znajduje się parę godzin od centrum, na szczycie skarpy nad urwiskiem skalistym chłostanym przez morskie fale (przepiękne zachody słońca). Pustelnia to kaplica (niezbyt wystawna) oraz lepianki mieszkalne (to jest naprawdę skromne), a także obserwatorium gwiazd, stacja metereologiczna oraz kamienne megality pełniące również funkcje astronomiczne. Ponoć Eskatonicy przepowiadają pogodę, ale nie wszyscy w to wierzą.
 
__________________
Efekt masy sam siÄ™ nie zrobi, per aspera ad astra
behemot jest offline