Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-09-2010, 23:13   #11
Vangard
 
Vangard's Avatar
 
Reputacja: 1 Vangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodzeVangard jest na bardzo dobrej drodze
W związku z kilkoma zapytaniami o realia świata w którym będzie się odbywała sesja, przedstawiam garść informacji.

Mapa jako taka jest, ale na początek i do stworzenia historii postaci nie jest potrzebna. Liczę na inwencję twórczą graczy. Lokacje i miejsca będą później odpowiednio umieszczone w świecie gry. Bardzo jest też możliwe, że te miejsca bohaterowie odwiedzą, ponieważ lubię wplątywać historię postaci w fabułę gry. W takim przypadku, gracz który ma związek z daną lokacją będzie miał pierwszeństwo jej kreacji i opisania.

Świat zamieszkują przede wszystkim ludzie i to przez nich jest zdominowany. Tworzą oni największe państwa, rzadko utrzymujące pokój między sobą. Powszechne są zbrojne napaście i liczne dworskie intrygi. Ludzie są egocentryczni, toteż, przeciętny człowiek (rzemieślnik, chłop), rzadko ma styczność z innymi rasami, które albo traktuje pobłażliwie, czy podejrzliwie, albo się obawia, boi, lub po prostu zazdrości.

Elfy zamieszkują ogromne puszcze, gdzie tworzą małe odizolowane społeczności, zbierające się i łączące w jeden system społeczny w szczególnych przypadkach (wojny, ważne święta).

Krasnoludy żyją w górskich fortecach, których właściwa przestrzeń znajduje się pod ziemią. Podczas gdy elfy cenią sobie rządy wspólnoty, o tyle krasnoludy mają jeszcze bardzie scentralizowane rządy niż ludzie.

Gnomy lubią niezależność i utrzymywanie swoich siedzib i wynalazków w tajemnicy. Może więc być tak, że ludzie żyją sobie w sąsiedztwie gnomów nie zdając sobie sprawy z ich istnienia.

Niziołki lubią uprawiać rolę, nie tworzą więc dużych siedzib. Rządzą się wspólnie, żyją wspólnie i ogólnie wszystko traktują jako wspólnotę.

Mieszańce (półelfy i półorki) nie tworzą jednolitych społeczności. Mieszkają i wychowują się zazwyczaj w tych środowiskach, z którego wywodzi się matka. Z czasem jednak dwoistość natury każe im zamieszkać w środowisku drugiego rodzica. Nigdzie nie czują się jednak doskonale, zostają więc raczej podróżnikami.

Ludzie raczej magii się boją, bo jej nie znają. Choć wiedzą że potrafi nieść dobro i pomagać, historia pokazuje że wszelkie kataklizmy i nieszczęścia spowodowała właśnie magia. Czarodzieje, rezydują raczej w luksusach w mieście budząc respekt, Zaklinacze natomiast to często wioskowi szamani i zielarze.
Kapłani są wszędzie i wszędzie krzewią swoją religię, zaszczycając tych co na to zasługują łaskami swych bóstw.

Każda rasa i każda społeczność żyje w ciągłym napięciu i niepewności, bo co rusz z gór schodzą orki i gobliny, z lasów wychodzą przeróżne monstra, na cmentarzach budzą się umarli, a z pod ziemi atakują mroczne elfy.


Trzema słowami: stereotypowy świat fantasy.
 
__________________
moja pierwsza sesja na forum (z przed czterech lat): http://lastinn.info/archiwum-sesji-i...pod-rynne.html
sesja obecna: http://lastinn.info/sesje-rpg-dnd/92...linga-snu.html
Vangard jest offline