Cytat:
Jednak zasady systemów [wielu wbrew pozorom] oczekują właśnie takich jaskrawych przekolorwań.
|
Zgadza się. Znów z konkretnego powodu. Sprawę - skomplikowaną jakby nie patrzeć - ustawienia relacji postać vs. świat (nazwaną ładnie "charakterem") jakoś trzeba było zamknąć w kilkunastu linijkach. Siłą rzeczy pomalowano świat na biało i czarno, gdzieś tam umieszczająć notkę, ze "więcej kolorów w innym podręczniku"... Jednocześnie: Nie znam wielu osób, które czytały rozdział "charakter i postępowanie" z podręczników profesyjnych - "bo przecież wiem jak postępuje..."
Cytat:
odpowiadać na działania Graczy światem i uwzględniać ich czyny
|
Właśnie. Nota bene - kolejna kwestia "radośnie olewana" przez GMów. Drużyna zarżnie kogoś na miejskim rynku w obecności straży, po czym udaje się do karczmy, a życie w mieście toczy się jakby nigdy nic nie zaszło... Świat nie zareagował. Charakter to nie tylko problem PCów, ale również NPCów, czyli MGa...
Tylko, że chyba właśnie temat dyskusji się zmienił...