Każda profesja potrafi walczyć, tylko, że jedna lepiej, druga gorzej. Za skuteczność w walce odpowiadają głównie statystyki: walka wręcz (jeśli to walka na bliskim dystansie), umiejętności strzeleckie (jeśli na długim), ilość ataków oraz pośrednio: siła oraz wytrzymałość. WW oraz US mniej więcej od 50 oznaczają niezłą walczącą postać, ataki od 2, siła i wytrzymałość 3-4, najlepiej to drugie. Wiadomo, że inżynier czy wcześniej rzemieślnik wojownikami nie są, nie da się tego połączyć - wyjściem jest oczywiście wzięcie jeszcze kolejnej profesji, np. najemnika, który zwiększy odpowiednie statystyki.
Ale to długi rozwój, a postaci tworzy się zwykle początkujące. Dlatego wcześniej powinieneś jeszcze napisać, ile punktów doświadczenia masz do wydania na starcie, ponieważ jeśli to ma być postać początkująca, to będziesz musiał się uzbroić w cierpliwość.