|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
26-02-2010, 15:22 | #51 |
Reputacja: 1 | Kowal runów nie jest kapłanem jeśli o to ci chodzi. W "Królestwie Magii" czarno na białym stoi czym jest.
__________________ Poznaj mroczne tajemnice czterdziestego millenium |
26-02-2010, 16:32 | #52 |
Reputacja: 1 | W dodatku o religii do 2Ed już wyraźnie napisano, że funkcję kapłanów pełnią mędrcy (pewnie podobni do tych opisanych w 1Ed, w Księdze Wiedzy Tajemnej). W każdym razie zajmują się ogólnie rozumianą posługą w społeczeństwie - narodziny, śluby, święta, przechowywanie wiedzy o przodkach/bogach i starożytnej kulturze. Zdecydowanie nie czarują. A Karak Azgal to porażka na maksa. Krasnale pozwalający innym rasom łupić skarby swoich przodków, biorąc z tego tylko podatek? I do tego tysiące poszukiwaczy przygód, chcących przebijać się przez pustkowia poza cywilizowanymi krainami, by ładować się do jakichś przeklętych ruin? I całe miasto żyjące tylko ze ściąganych z nich podatków? Ten dodatek leci Forgotten Realmsami na kilometr, do czego zresztą twórcy się przyznają. Już Kamienie Zagłady lepiej do Warhammera pasowały. W każdym razie, tak brzmi oficjalna wersja: Dwarfs, of course, have their own perspective on the matter of religion. As they cannot work magic of any kind, excepting their mastery of runes of course, Dwarfs do not become priests in the conventional sense. Certainly, there are plenty of Dwarfs, called Lorekeepers, who bless the babies, recount the tales of their ancestors, and advise their leaders in times of war, but the very idea that Dwarfs can channel the power of the Gods directly is utter nonsense (despite heretical claims to the contrary). It is important to remember that the Dwarfs view their ancestors as divine entities. They receive insight from the deeds and actions of those who came before, which is why it is so vital to Dwarfs to record the heroic acts that bring them glory and the treacherous betrayals that lay them low, for it is in these events that the divine speaks. Ostatnio edytowane przez Tadeus : 26-02-2010 o 16:46. |
25-09-2010, 22:57 | #53 |
Reputacja: 1 | Pytanie o profesje Cześć wszystkim. Mam zamiar Sobie sklecić, postać krasnoluda, który jest inżynierem i posługuję się bronią palną, ale nie wiem czy jest sens, i czy coś takiego jest możliwe. Proszę o pomoc. |
25-09-2010, 23:29 | #54 |
Reputacja: 1 | Jasne że jest sens. Robisz krasnoluda rzemieślnika i awansujesz go na zaawansowaną profesję inżyniera. Ta ma broń palną wśród zdolności. Krasnoludzka Gildia Inżynierów z Zhufbar jest chyba najbardziej znaną instytucją tego typu. W krasnoludzie inżynierze/wynalazcy nie ma nic dziwnego - powiedziałbym nawet, że jest to jedna z bardziej sztampowych i naturalnych kombinacji |
25-09-2010, 23:49 | #55 |
Banned Reputacja: 1 | Mogłeś do pełni szczęścia odesłać kolegę do wątku: (Jak zrobić postać do Warhammera (Druga edycja)) W kwestii pomocy w skleceniu Ale rozumiem, że nie chciałeś autoreklamy wprowadzać... |
26-09-2010, 11:25 | #56 |
Reputacja: 1 | A czy da się takim gościem walczyć? |
26-09-2010, 11:31 | #57 |
Reputacja: 1 | Każda profesja potrafi walczyć, tylko, że jedna lepiej, druga gorzej. Za skuteczność w walce odpowiadają głównie statystyki: walka wręcz (jeśli to walka na bliskim dystansie), umiejętności strzeleckie (jeśli na długim), ilość ataków oraz pośrednio: siła oraz wytrzymałość. WW oraz US mniej więcej od 50 oznaczają niezłą walczącą postać, ataki od 2, siła i wytrzymałość 3-4, najlepiej to drugie. Wiadomo, że inżynier czy wcześniej rzemieślnik wojownikami nie są, nie da się tego połączyć - wyjściem jest oczywiście wzięcie jeszcze kolejnej profesji, np. najemnika, który zwiększy odpowiednie statystyki. Ale to długi rozwój, a postaci tworzy się zwykle początkujące. Dlatego wcześniej powinieneś jeszcze napisać, ile punktów doświadczenia masz do wydania na starcie, ponieważ jeśli to ma być postać początkująca, to będziesz musiał się uzbroić w cierpliwość.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |
26-09-2010, 19:03 | #58 |
Reputacja: 1 | OK, to według was, jaka najlepsza profesja do walki? |
26-09-2010, 19:41 | #59 |
Reputacja: 1 | Zależy jakiej walki. Do walki "standardowej" z mieczem w dłoni: najemnik lub żołnierz. W ogóle temat o profesjach już jest, chyba go scalę z tym...
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |
03-10-2010, 10:27 | #60 |
Reputacja: 1 | zależy ile pd ma sie na początku i jakie podręczniki sa dopuszczone ale ogólnie w walce wręcz najlepsi sa rycerz bretońscy z dodatku rycerze grala, głównie ze względu na swoje chęchy specjalne (błogosławieństwa) jeśli podstawka to ja osobiście jestem za następującą ścieżką rozwoju wojownik ciężkozbrojny "tank" giermek->rycerz->rycerz zakonny (białego wilka) jeśli chcesz być strzelcem to wojownik klanowy->zwiadowca>->leśny duch ale to jest dostępne dla elfów ewentualnie można jeszcze wziąć lekkozbrojnego wojownika rzezimieszek->zwadźca-.> skrytobójca natomiast jesli chcesz grac krasnalem to chyba najlepsza ejst ścieżka kolejnych zabójców, ale to akurat najgorsze rozwiązanie moim zdaniem bo spotkanie z kolejnymi wyzwaniami raczej skończy się śmiercią zabójca trolli -> zabójca olbrzymów -> zabójca demonów oceniam marnie szanse na zabicie samemu olbrzyma bez bardzo mocnych magicznych przedmiotów |