Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-10-2010, 18:21   #4
Aschaar
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Cały czas rozwijam ten pomysł, a to co jest widoczne powyżej to dość stary tekst pełen błędów
To bardzo proszę oszczędź czasu naszego i daj coś świeższego... Bo mam wrażenie, że to tylko tłumaczenie... :/


W temacie (czyli największe wpadki mechaniki w zalążkach przedstawionych):
1. Dawanie doświadczenia za każdy test jest pomysłem IMHO całkowicie chybionym. Po pierwsze - sterta niepotrzebnego liczenia. Po drugie - zalatuje cRPG. Po trzecie - dlaczego za każdy??? Weźmy banalny przykład - łucznik strzela do celu (a więc wykonuje test). Nie ważne czy trafi czy nie - dostaje doświadczenie (czyli staje się coraz lepszy!!!) Gdzie sens? Gdzie logika?
2. Jak wspomniał Radagast - mechanika preferuje postaci słabe rzucające się z motyką na słońce. Wystarczy zadeklarować dostatecznie dużo podbić... Procenty wyjdą odpowiednie.
3. Hiper Heroic Fantasy:
Cytat:
K4 - dla umiejętności 20-24, bananie łatwy
4 - Trafiłeś w kilka jabłek na głowach kilku osób. (Dodatkowe doświadczenie x2)
Nawet jak osoby nie stoją w jednej linii???
4. Mechanika jest niekompletna. Matematycznie. W pewnej chwili zaczyna ograniczać się do stwierdzania "jak dobrze wyszło", a nie "czy wyszło". Tudzież włącza "god mode". Wystarczy być dostatecznie dobrym, aby wykluczyć pecha? Niezależnie co się stanie to łucznik z "lvl 9" nikogo nie zrani? Cięciwa mu nie pęknie?
5. Rozwój postaci jest wykładniczy. (!!!) Czyli zero balansowania...



A w ogóle - mechanika opiera się na cechach, nie na rzutach... Jakie są cechy?
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem