Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-10-2010, 13:46   #14
Panicz
 
Panicz's Avatar
 
Reputacja: 1 Panicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputacjęPanicz ma wspaniałą reputację
Cytat:
- Trzeba odejść definitywnie od nazewnictwa i mechaniki DnD, tak aby nie było późniejszych nieporozumień.
Nie wiem czy to konieczne. Wyboldujmy po prostu w rekrutacji fragment, który wyjaśnia sprawę i tyle. Jeśli wycentrowany i podkreślony zapis, że mechanika jest używana w śladowych ilościach, a świat jest low-magic i bardzo realny nie wystarczy (czy co tam innego się napisze) to nawet kampania z billboardami nie pomoże.


Cytat:
Trzeba robić sesje trochę bardziej laitowe, z większa ilością akcji i trochę mniejszą wolnością, zwłaszcza dla początkujących.
Lajtowe sesje akcji zawsze są na miejscu. Jeśli komuś nie pasują to znaczy, że ten ktoś jest nie na miejscu
Ale co do zmniejszonej wolności to mam uwagę. Nie zmniejszajmy wolności, ale wyraźniej wskazujmy możliwości. Jeżeli pokażemy, że są trzy możliwe do wyboru dźwignie, a ktoś rozpieprzy z pięści ścianę i oleje te wskazane wybory to o to właśnie chodzi. Bo gracze przyzwyczajeni do wskazówek od MG będą wciąż mieli wskazane ścieżki, a jednocześnie będą się uczyć od współgraczy, że na przyszłość mogą samemu jakąś dróżkę sobie wykarczować. Niech wybory będą wyraźne, ale nie ograniczone do jakiejś tam puli.
 
Panicz jest offline