Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-10-2010, 12:15   #1
Felidae
 
Felidae's Avatar
 
Reputacja: 1 Felidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputację
[Shadowrun/Storytelling] Cienie we mgle





Cienie we mgle





PROLOG

Jessica Tatsumato z podnieceniem wyglądała przez okno. Wagonik kolejki miejskiej niósł ją dokładnie tam, gdzie chciała. Wszystko szło zgodnie z planem. Urwała się z domu pod pretekstem wspólnych zakupów z Lolą i Messumi. To zresztą nie było tak do końca kłamstwo. Naprawdę wybrały się pobuszować w centrum handlowym we trzy... no, właściwie to we czworo. Koleżanki chętnie odwróciły uwagę "przyzwoitki", czyli korporacyjnego ochroniarza. Ochroniarz! Taaak, jakby coś mogło im grozić w centrum handlowym! Wrzućcie na luz, staruszkowie, Frankfurt to nie jakaś amazońska czy syberyjska dzicz! Commlinka przestawiła w tryb ukryty - żadnych marudnych wezwań do powrotu! Przyjaciółki będą ją kryć aż do wieczora. Zresztą nie ma zamiaru wracać później niż rano. Najwyżej dostanie kazanie od rodziców i kolejny szlaban. Co tam! Niewielka cena za przytarcie nosa zarozumialcom z forum "Rassengleichheit" (Równość rasowa). Jak można dyskutować o równouprawnieniu metaludzi, jeśli tak naprawdę nie ma się o nich pojęcia? Jeśli orków i trolle ogląda się tylko w trideo, a nie wie, jak naprawdę żyją? Jessica sama spotkała w życiu tylko grupę elfów i kilkoro krasnoludów, i to takich... "podrabianych", pracujących dla korporacji. Nie tych, którzy naprawdę potrzebują pomocy i wsparcia. Ale dziś się to zmieni!
Przesłana z systemu kolejki informacja "Przystanek Westend Süd za 30 sekund" wyświetliła się na okularach nastolatki. Jessica z uśmiechem wstała z miejsca i ruszyła ku drzwiom. Gdy pociąg zaczął zwalniać, kątem oka złowiła zdziwione spojrzenie siedzącego naprzeciwko elfa. "Kolejny udomowiony metaczłowiek" pomyślała na widok jego drogiego garnituru. Otworzył usta, najwyraźniej chcąc coś jej powiedzieć; nie dała mu tej szansy - drzwi właśnie się otwierały. Po prostu posłała mu rozbrajający uśmiech i zgrabnie wyskoczyła na peron. Gdy odeszła dwa kroki, usłyszała cichy syk zamykających się drzwi wagonika. Odwróciła się. Elf stał przy kompozytowej szybie i przyglądał się jej ze zmarszczonymi brwiami. Pomachała mu i w tej samej chwili kolejka ruszyła.
Jessica rozejrzała się krytycznie dookoła. Pomazany graffiti i zdewastowany przez wandali peron wyglądał fatalnie. Zarząd miasta wyraźnie nie dbał o mniej zamożnych mieszkańców. Tak, jedyne, co potrafił, to publikować ostrzeżenia o "niebezpiecznej" dzielnicy i nasyłać na nich policyjne obławy. Nie miała zamiaru wierzyć w oficjalną propagandę. Gdyby podawane tam informacje były prawdziwe, Westend Süd musiałoby być jakimś dzikim miejscem, zasiedlonym przez gangi, psychopatów i przestępców. A przecież to dzielnica nowoczesnego miasta. Zresztą Jessica zabezpieczyła się. Dostęp do konta z jej oszczędnościami był na kredsticku zabezpieczony hasłem i nie założyła na siebie żadnych drogich ubrań ani biżuterii - tylko to, w czym codziennie chodziła na zajęcia. A poza tym, dlaczego ci nieszczęśni orkowie mieliby krzywdzić nieszkodliwą nastolatkę, którą lubili wszyscy sąsiedzi?
Z tą myślą w głowie piętnastoletnia Jessica Tatsumato zbiegła po plasbetonowych schodach i podskakując podążyła na spotkanie przygody - w dzielnicy znanej jako Westend Süd- Wüste (Pustkowia Westend Süd.)

Nie wróciła wieczorem ani rano. A kiedy po tygodniu poszukiwania Jessici nie dawały rezultatu, jej rodzice zdecydowali się na ryzykowny krok. Tam, gdzie nie pomogła policja, mogli pomóc niezależni specjaliści...






Witam wszystkich!


Ponieważ to moja pierwsza rekrutacja, za pozwoleniem Armiela (tu z góry serdeczne podziękowania), skorzystam z jego sprawdzonego schematu.


ŚWIAT

Akcja rozgrywa się w Grossfrankfurt, rok 2063. Obowiązują realia Shadowrun 2ed. Ograniczamy się do podręcznika podstawowego (chyba że ktoś się naprawdę uprze, ale wtedy proszę o informacje).

Dla nie znających systemu - w tym temacie chętnie udzielę pomocy odnośnie świata i nie wymagam jego znajomości lepszej niż podstawowa. Wiele przydatnych informacji można znaleźć również w wikipedii.

Shadowrun to, moim zdaniem, bardzo udane połączenie cyberpunka i fantasy. W dużym skrócie: największą władzę na świecie posiadają międzynarodowe koncerny. Bardzo rozwinięta jest ogólnoświatowa sieć informatyczna – Matryca, w formie rzeczywistości wirtualnej. Obecnie korzysta się z niej przy pomocy deków (czyli specjalnych urządzeń podłączanych przez złącze (wtyczkę) wszczepiane w mózg).

Powszechne są cyborgizacje i różne, biologiczne i mechaniczne "poprawki" ciała. Z drugiej strony - na świat powróciła magia, a wraz z nią mityczne stworzenia (smoki, gryfy...) i rasy, określane jako metaludzie - krasnoludy, elfy, orkowie i trolle. Wszystko to wpasowało się w resztę świata (np. smok jest właścicielem jednej z najpotężniejszych korporacji, magowie pracują na etacie itd.), choć istnieją silne ugrupowania rasistowskie (np. Humanis to odpowiednik Ku-Klux-Klanu, tyle że nastawiony przeciwko metaludziom).
Postacie graczy to tzw. shadowrunnerzy - niezależni najemnicy załatwiający różne (przeważnie nielegalne) sprawy, głównie dla korporacji. Większość z nich oficjalnie nie istnieje. Wykasowali informacje o sobie z baz danych i posługują się fałszywymi tożsamościami.



Karta Postaci:

Sesja będzie storytellingiem z elementami stosowanej przeze mnie uproszczonej mechaniki. Ponieważ ma być ona jedynie szczątkowa, nie będziemy wzorować się na książkowej, tym bardziej, że rzuty kostką będą sporadyczne.

1. Imię i nazwisko + avatar

To chyba oczywiste.
Ważne – we Frankfurcie oficjalnym językiem jest język niemiecki i zakładamy, ze wszyscy znają go przynajmniej na poziomie umożliwiającym bezproblemową komunikację. Postacie mogą być jednak z dowolnego kraju na Ziemi.

2. Rasa i profesja.

Dopuszczam wszystkie podstawowe rasy (ludzie, elfy, trolle, krasnoludy, orkowie) oraz profesje (rigger, decker, street-samurai, mag hermetyczny, szaman).
Od razu zaznaczam, że „przepakowane” postaci będę odrzucać.

3. Cechy:

Ciało – to sprawność fizyczna, kondycja, siła, wytrzymałość – będzie decydowała o tym, jak dobrze postać radzić sobie będzie z zagrożeniami i przeszkodami natury fizycznej

Szybkość i Zwinność – zręczność i prędkość będą decydować np. o kolejności w starciu, o czasie reakcji itp.

Wola – siła charakteru postaci, jego opanowanie, zimna krew, umiejętność radzenia sobie ze stresem, którego nie zabraknie

Wiedza – wykształcenie, wiedza bohatera, jego znajomość warsztatu pracy – w zależności od archetypu, będzie określała odpowiednie umiejętności zawodowe (samurai – umiejętności bojowe, rigger – urządzenia (np. drony) i technika, decker – zabezpieczenia i procedury w matrycy itd. itp.).

Charyzma – umiejętność przekonywania innych, zdolności społeczne, umiejętność wyciągania informacji z ludzi, naginania ich działań do własnych celów, manipulacji, ale również to, jak postać jest lubiana i postrzegana przez NPC-y

Duch – ostatnia cecha, odpowiadająca za to, jak bardzo podatna na magię jest dana osoba (obrona), oraz jak dobrze może się nią posługiwać (atak).

Wartości cech to: 1 – słabo, 2 – przeciętnie, 3 – dobrze, 4 – bardzo dobrze, 5 – fenomenalnie

Macie od rozdania 16 punktów na te 6 Cech. Po rozdaniu punktów proszę uwzględnić modyfikatory rasowe, przy czym żadna cecha, po ich uwzględnieniu nie może być mniejsza niż 1.

Modyfikatory rasowe:

Człowiek - bez zmian
Elf +1 (szybkość i zwinność), +1 (charyzma)
Krasnolud +1 (ciało), +1 (wola), -1 (szybkość i zwinność)
Ork +2 (ciało), -2 (szybkość i zwinność)
Troll +3 (ciało), -3 (szybkość i zwinność)

4. Umiejętności:

To dość szeroka lista tego, co Wasza postać umie robić najlepiej. Nie oznacza to oczywiście, że innych rzeczy nie potrafi, o ile wynika to z jej koncepcji lub zawodu. W przypadku postaci magicznych proszę o kontakt przy wyborze czarów.
To samo dotyczy cyberwszczepów i biowszczepów.
Nie tworzę zamkniętej listy. Pozostawiam Wam swobodę w tym zakresie.

Na umiejki macie do wydania 25 punktów (skala 1-5 jak przy cechach).

5. Opis bohatera.

Proszę tutaj o informacje o rodzinie, kontaktach i historii. Szczególny nacisk proszę położyć na osobowość. To ona w tej opowieści będzie najważniejsza. Ona i motywacje do działania.

6. Ekwipunek, bio- i cyberwszczepy

Przy tworzeniu postaci do dyspozycji macie 350.000 Nuyenów.


Informacje końcowe



Rekrutacja trwa do 12 listopada 2010r. do godziny 21.00
Kolejność zgłoszeń nie decyduje o przyjęciu do sesji.

Częstotliwość pisania postów to około 10 dni: 7-8 dni dla graczy i 1-2 dni dla mnie.
Graczy, którzy przerywali sesje w połowie, porzucali je ze swojej winy lub opóźniali bez usprawiedliwienia, nie przyjmę. Nie wymagam wielostronicowych postów, ale kilkuzdaniowe zdecydowanie odpadają. Zależy mi na wspólnej dobrej zabawie, z doprowadzeniem sesji do końca. Dlatego proszę Was o zastanowienie się nad udziałem.

KLIMAT

Przygoda nastawiona jest głównie na poszukiwania w klimacie noir, tajemnice i akcje (nie tylko bojowe). Zdecydowanie NIE BĘDZIE TO SESJA TYPU HACK & SLAY. Sesja przeznaczona jest dla ok. 4 postaci.
I jeszcze jedna mała uwaga. Ze względu na treść i przemoc, które będą zawarte w sesji, proszę o zgłoszenia osób pełnoletnich

Karty nadsyłajcie na PW, a jeśli pojawią się pytania to proszę o kontakt na PW lub GG (numer znajdziecie w moim profilu).



Poniżej jeszcze link do posta rozpoczynającego sesję, jako mała próbka. Będzie on oczywiście odpowiednio zmodyfikowany po rozpoczęciu sesji.

http://lastinn.info/sesje-rpg-inne/9...tml#post267408

Zapraszam !
 
__________________
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają!

Ostatnio edytowane przez Felidae : 05-11-2010 o 07:31.
Felidae jest offline