Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-11-2010, 16:05   #12
Starkiller
 
Reputacja: 1 Starkiller nie jest za bardzo znany
Dobra, czas na odpowiedzi o magii.

a). Czary ogólnie ustalamy sami. W sumie nie przyjmuję do końca czegoś takiego, nie udało się rzucić kuli ognia. Szczerze wyznam że uważam to trochę za dziwne. Co prawda zdarzyć się może że mag utraci kontrolę nad maną, lecz nie w trakcie rzucania prostych czarów tzn. może stracić w wypadku przywołania czegoś (wtedy istota przywołana będzie nie posłuszna panu, lub w ogóle nie ma ochoty się zjawić i wróci). A tak z nieco innej beczki. Jeśli ktoś tworzy kapłana należy uważać przy modłach bo mogą trafić do niewłaściwej osoby .
b). Magowie uzyskują manę na różne sposoby. Inni poprzez zwykły odpoczynek (najbardziej przystępna metoda, lecz to trochę trwa), medytację, czy może i potężniejsi czarodzieje z czystego chaosu (w Caryahanie to pierwotna energia. Z niej są uformowane duchy).
c). Co z magicznymi przedmiotami? Zwyczajnie, jest np. broń i mag do tego uprawniony (tzn. ten kto ma licencję na określoną szkołę magii. Jak ktoś ma np. żywiołów to może zaklinać czarami żywiołów) rytualnie koncentruje manę na obiekcie. Należy pamiętać że zawsze czarodziej wrzuca w to jakąś część swojej osobowości, czyli obiekt ma prawo czasem zachowywać się "dziwnie", nie zadziałać, bo taki był jej stwórca.
d). Głównie wystarczy siła umysłu do "wyrzucenia" z siebie zaklęcia. Jednak przy modłach kapłańskich (innymi słowy magii kapłańskiej) oraz magii runicznej jak to napisałem wcześniej należy wypowiadać formułki. I taka kwestia wzmacniaczy. Jeśli chcesz użyć go wystarczy go tylko trzymać. Nic więcej.

A co do bohaterów. Tworzymy je raczej na takim poziomie między podstawowym a zaawansowanym. Czyli jakieś doświadczenie mają, choć nie są mistrzami w tym.
 
Starkiller jest offline