Myślę, że czytałoby sie to dużo lepiej jakbyś nie usiłował być zabawny na siłę z niepotrzebnymi wtrąceniami.
Zaczynając od samego początku:
Oki, może być. A ile jest punktów na te cechy, ile jest poziomów? Bo następne dwa zdania wzajemnie się wykluczają:
Cytat:
Każda z cech ma określenie: Wybitna (...), dobra (...), słaba (...), Tragiczna (...).
Każda z cech powinna mieć inne określenie - przy tworzeniu postaci gracz przyporządkowuje określenia do cech.
|
To znaczy, że mogę przyporządkować "ultra super wybitna (+++)"?
Cytat:
Poza tym, BG posiada cechy. Są to nabyte lub wrodzone umiejętności. Na początku gracz ma prawo wybrać sobie jedną (po konsultacji z MG).
|
Znaczy są to cechy czy umiejętności? Bo to nie to samo. Jak rozumiem jest jakaś lista? Czy mogę sobie wybrać "nieśmiertelny"? Albo: "urodzony niszczyciel światów"? W zasadzie to nie - ponieważ postać ma jedną cechę na starcie (czyli jak mniemam nie potrafi nic więcej niż to co definiuje ta cecha) trzeba by wybrać "umiejętność zdobywania pożywienia"...
Cytat:
Gracze uzyskują też cechy jako swego rodzaju "nagrody", np.: gracz będący pierwszy do walki (zawsze jest taki) uzyska cechę "odważny"
|
Te nagrody to gracze uzyskują za co? I jak często? Jest jakiś schemat rozwoju postaci, czy jak się GMowi kupi colę to się coś wyżebrze? Z drugiej strony - "system" preferuje postacie proste, jednowymiarowe - "zawsze jest taki".
Cytat:
SBS wykorzystuje jedną kość: k30
|
Może i była pod ręką, ale - chyba co do tego jesteśmy zgodni - nie jest to kość standardowa i posiadanie (czy nawet kupienie) jej jest "fanaberią". Jeżeli założeniem systemu ma być prostota - to mechanika powinna być oparta o ogólnie dostępne kości - najlepiej d6, bo je można wyciągnąć z dowolnej gry towarzyskiej; a nie o udziwnione d30.
Cytat:
Postacie mają inicjatywę w zgodzie z ich siłą woli i wrogowie mają pierwszeństwo nad graczami.
|
Dlaczego? A właściwie dwa razy dlaczego? Dlaczego inicjatywa ma zależeć od siły woli (która ewidentnie jest umysłową, obronną cechą), a nie od zręczności - ofensywnej fizycznej cechy? Ważniejsze - dlaczego przeciwnicy zawsze zaczynają? Co daje im oczywistą przewagę, zwłaszcza w kontekście:
Cytat:
Udany test oznacza ranę. Bd określa ile ran może przyjąć postać przed śmiercią. Tragiczna - 1
|
bo to oznacza, że zadeklarowanie banalnie prostego ciosu, w całkowicie niekrytyczne miejsce (zranienie nożem w rękę) powoduje śmierć postaci. Bo test został zaliczony, postać dostała ranę i mając budowę 1 poszła do piachu.
Cytat:
Dodatkowo, każda rana to -1 do wszystkich testów.
|
A jak rozgrywany jest modyfikator ujemny??? Gdy postać ma budowy 4, a zręczności 2 to po otrzymaniu 3 ran ma budowy 1 (jeszcze stoi) i zręczności... -1?!? Minus 27 do rzutu? jakby wynikało z matematyki, czy jak?
Cytat:
SBS zakłada, że BG potrafią podróżować między światami.
|
Przy pomocy czego? I co mogą zabrać ze sobą? Jeżeli z jednej strony mamy świat okołośredniowieczny, a z drugiej futurystyczny to kto jeszcze się przemieszcza? Czy te rozwinięte cywilizacje nie wpadły na to, że da się przemieszczać pomiędzy światami? Co można przenieść? Taki pistolet plazmowy w średniowieczu to mogły zamieszać...
Cytat:
W SBS występują dwa rodzaje czarów: Spontaniczne, tworzone na poczekaniu, i zapisane
|
Dlaczego czary zapisane są mniej elastyczne? W ogóle nie wyłapuję czym się różni spontaniczna kula ognia od zapisanej kuli ognia? Rzucając kulę ognia - rzucam kulę ognia, a nie ognistą sferę o średnicy 1,5 metra, z koroną płomieni 10 cm i temperaturze 328,7 stopnia Celsiusza, zawierającą 1456 dżuli energii...
Cytat:
W światach o magii wysokiej, magowie otrzymują stałe +6 do rzutów.
|
Czyli mamy jedną klasę postaci: magów. A reszta to typowe szaraczki niczym się nie wyróżniające? To zakładam, że wszyscy będą grali magami - bo to jedyne postacie, które mają jakiś bonus (przynajmniej w niektórych światach) i jednocześnie nie mają żadnych wad, które ten bonus by równoważyły.
Chyba tyle, a w ogóle to ja już to gdzieś widziałem... Więc dla mnie mało autorskie...