Wątek: Jolly Roger RPG
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-12-2010, 20:42   #15
Aschaar
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Kachimi
np w WoD sukces to 8 9 10. 30% na jednej kosci. W Jolly Roger to 33% na jednej kości.
Problem polega na tym, że nie idzie o jedną kość, ale kilka kości. Ponieważ rzuty wykonuje się kilkoma kośćmi.

W przywołanym WoD: tak zgadza się musisz wyrzucić 8, 9, 0. Ale musisz wyrzucić na co najmniej jednej kości, a nie na wszystkich kościach. Czyli wyrzuciłeś 4,5,9 - zdałeś test pomimo tego, że wyrzuciłeś 4 i 5. W twojej mechanice - tego testu nie zdałeś. Paradoksalnie - im więcej kości tym gorzej zdać test u ciebie. Najlepiej mieć jedną kość.

Weźmy bardzo prosty przypadek - moneta. Ma tylko stronę orzeł (O) i reszka (R). Zakładamy, ze interesują nas tylko orły. Mając jedną monetę mamy połowę (50%) szans - wypadnie O lub R; nic więcej. Teraz mamy dwie monety. Może wypaść OO lub OR lub RO lub RR. W twojej mechanice (wszystkie orły) tylko pierwszy wynik daje sukces - czyli 1/4 (25%) możliwości... Więc znacznie gorzej niż przy jednej monecie. W mechanice WoD (co najmniej jeden orzeł) - pasują już 3 wyniki - więc 75% szans.


Niestety prawdopodobieństwo jest podstawą każdej mechaniki, więc jeżeli masz z nim problem to może skorzystaj z jakiejś gotowej mechaniki?
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem