Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-07-2006, 09:31   #15
LMGray
 
LMGray's Avatar
 
Reputacja: 1 LMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnie
Alez oczywiście, zgadzam sie z tym całkowicie, iż klimat tworzy Mistrz Gry. Jednak niektóre systemy nie nadają się do kreowania pewnych wzorców zachowań. Przykład: Z tymi samymi przyjaciółmi i tym samym misztrzem graliśmy w DnD i Wampira. Dziwnym trafem zawsze na sesjach wampira był niepowtarzalny klimat, a na sesjach dnd typowe wyluzowanie, jakaś rozwalanka, etc. Świat Dungeonsa jest łatwy, ciekawy, ale nie nadajacy się do strasznych nocy i przerażających poranków. Mówcie co chcecie, ale nawet najlepszy mistrz nie stworzy takiego klimatu na sesjach dnd, jak np. w Zewie Cthulu. To nie zależy od was, gdyż w każdym systemie co innago ma priorytetowe znaczenie. A w dnd priorytetem jest rozbudowa świata, aby stał się powiedzmy oficjalnym światem fantasy, co praktycznie się twórcom udaje. Jedni stawiają na klimat inni na mechanikę.
Jeszcze jeden dowód, klimatu nie można stworzyć gdy co kilka sekund musisz wykonywać rzuty kośćmi. Np. w Wampirze często żaden rzut na sesję się nie pojawia, a w dnd... no cóż.

Pozdrawiam
 
__________________
"Niektórzy patrzą na świat i pytają: Dlaczego?
Inni patrzą na swoje marzenia i pytają: Dlaczego nie?"
George Bernard Shaw
LMGray jest offline